Stomresning dag 2
Bjuder på några bilder från dagens utveckling på bygget. Färdig gipsat, spikläkten på, verandan uppreglad.
Ja, det händer verkligen saker varje dag nu.
Jag bara tänker om vi skulle sorterat alla plankor och försökt montera stommen själva så hade vi nog inte kommit längre än till att försöka klura ut i vilken brädhög vi skulle leta efter rätt plankor.

Snickarna sätter ihop huset som om det vore lego och nu ser man vilken storlek huset får.
Och Maria, det är verkligen kul att få se sitt blivande hem växa fram från grunden.

Majsan: Jag lovar att sätta på kaffepannan närhelst ni vill besöka oss, jag har en kaffepanna där vi bor nu också. Och Sussi, du kan ju ta vägen förbi Sveaborgsgatan när du är ute och cyklar så får du lite kaffe innan du trampar hem igen.
 
Helena Nises

Hej! Wow ska ni bygga hus? Spännande. Får jag fråga vad ni har räknat ut att det ommer att kosta med tomt och allt?



Hälsningar Helena

Frida

Hej Helena!

Jodå det får man fråga och jag tror man kan få det precis hur dyrt som helst. Vi ska göra lite själva och får då ner kostnaderna lite men runt 2,5 miljoner får man nog räkna med om man bygger med alla kringkostnader som blir. Sen beror det på vart man bygger också, i Torsång tex räcker nog inte 2,5 miljoner! Vi resonerar dock så att ett begagnat hus är inte så mycket billigare och vi lade ner mycket pengar på renovering och liknande i det, nu får vi ju allt nytt vilket blir billigare omkostnade när huset är klart.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress