Dagens arbete...
Jag har haft en av mina sämre dagar idag. En sån där dag då allt liksom stockar sig. Det finns 1000 saker på "att-göra-listan" men det blir så trångt i "börja-jobba"-öppningen att inget kommer ut, det blir med andra ord inget gjort. Förstoppning i jobba-kanalen!
Jag fastnar liksom härhemma och stressen rusar som en tornado genom kroppem man jag är lik förbaskad helt förstenad och oföretagsam.
Oföretagsam är dock inte den 3-åriga sonen, som inte ens hade tid att sova middag utan har haft fullt röj från kl 6 i morse till halv 8 ikväll. Trött och aningen sur har han "förgyllt" min dag. Lite får jag skulla på det att jag inte fått nåt gjort, haha.

Imorgon är en ny dag och då tar vi nya tag.

Inte heller Micke har varit oföretagsam. Golvet i ena sovrummet är inlagt, Agnes rum slipat och klart för tapetsering och allrummet under slipning. Vi har nästan 4 meter i takhöjd där så det blir lite att bita i för min målare.

Ikväll har jag haft besök i lägenheten av en familj som kanske ska flytta in här efter oss. Plötsligt blev flytten verklig och det slog mig att om 2 månader har vi lämnat över den här skiten till någon annan. Najs!
Om huset är beboeligt då återstår att se men jag tycker vi är på god väg i alla fall.

Vi funderar på att leja bort taklistningen. Den tar tid och det är svårt att få det bra.
I de 90 gradiga hörnen har vi tänkt ha hörnklossar för att slippa gera men sen har arkitekten (läs:Frida) ordnat till minst 20 st 45 gradiga hörn och till dessa finns inga hörnklossar att undkomma gerningen med.
För att inte stupa på målsnöret och trassla in oss i listningsproblematiken så har vi lagt det på is och överväger alltså att låta någon annan göra färdigt eländet.

Julia har varit till huset och försett snickaren/målaren med macka och öl, han har varit där sedan kl 8 i morse med ett litet avbrott för lunch. Det är semester det.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress