slit och släp
Ja, så var ännu en vecka snart slut och vi har nu avverkat vår "semester". Jag har jobbat en vecka (på jobbet) och Micke börjar jobba igen på Måndag. Tillbaka till dubbelarbete alltså!

Arbetet i badrummen och med övrig kakling fortgår. Hallen är färdigklinkad och igår kom också tapeterna upp. Jag har svårt att bestämma mig om tapeterna blev bra, tycker kanske att de är lite röriga, men med lite lister och karmar och möbler blir de nog bra. De är i alla fall kanonfina till hallplattorna:



Vid kaminen har vi valt samma platta som i hallen:



I köket blir det också bra, plattorna tog dock slut så nya måste beställas. Kan visa ett litet smakprov. Vi ska ha ljust grå fog när det är färdigkaklat:



i badrummen är det tätskiktat och nästa vecka väntar kakling av lilla badrummet. A och I som hjälper oss från kakelgruvan sliter på som bara den. är så imponerad av deras arbete. Dessutom är det så roligt att komma till huset och ALLTID mötas av glada miner när dom är där och arbetar.
De har fått samsas om utrymmet denna vecka då Micke varit där och lagt golv och tapetserat. Nästa vecka får de lite lugn och ro och slipper lyssna på gamla rockklassiker på hög volym ;-)

Micke ja, vad har han gjort?
Jo, han har tapetserat klart ALLT. och lagt golv i vårt sovrum:



Måste visa en bild på hur härligt rymligt det blir med ryggåstak (där det inte är tapet ska det stå garderober)



Idag är Micke vid huset tillsammans med G. Hane för att montera lite karmar osv.

Vad har jag gjort då?

Jo faktiskt har jag målat klart hus och garage. I alla fall nästan. Jag har ett dörrfoder kvar att stryka och någon planka jag missat på verandan annars är det helt klart och det känns så otroligt skönt. Vi slipper börja våren med att måla hus och kan koncentrera oss på trädgård och altan.
Återstår bara lite pill med att ta bort lite spilld fäg på en del plåtar.

Det var veckan som gått och så här i efterhand har det ju rullat på rätt bra. Jag har haft en tung vecka dock som började med ett dygns migrän och när den medicinerats bort kom magkatarr som ett brev på posten.Har varit allmänt hängig och trött och förmodligen börjar allt slit ta ut sin rätt.
Det ska bli så otroligt skönt att komma på plats i huset och äntligen vara en familj igen. Även om det är en del jobb kvar så är vi på samma ställe, kan äta tillsammans, hjälpas åt och framförallt ses!

Jag är bara så imponerad av min käre sambo som sliter dag ut och dag in. Varje ledig stund går åt till huset och han har verkligen varit plikttrogen och slitit på trots att han så klart haft någon enstaka svacka. Han har tapetserat 7 rum och kök och först på sista kvadratmetern började han säga att han var rätt trött på tapetsering.
Visst har han som jag sa haft någon enstaka svacka men det är inte många gånger han beklagat sig och de har gått över väldigt fort. Då har jag haft fler och djupare. Jag kan tänka mig att det är för att jag tillbringat mer tid i lägenheten med allt vad det innebär utan tvättmaskin, diskmaskin osv. Sen känner man ju alltid att man skulle vilja vara vid huset och jobba också.

Men nu är vi snart snart i hamn med detta projekt och hela vintern ska jag sitta parkerad i soffan och mysa framför brasan. (om vi hittar någon soffa, haha, annars går det bra att sitta på var sin kudde)

A

Ja, nästa vecka blir det p2 på radion! :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress