Vecka 32
JAg har ju haft lite lätt ångest (ovanligt?? NOT) för att veckorna springer iväg mot flyttdatum. Det känns som att det är låångt kvar tills huset är beboeligt men i slutet av September måste vi flytta från lägenheten vare sig huset är klart eller inte. Spännande.

Jag satt igår och sammanfattade veckan som gått och det här är vad vi åstadkommit.
spackling, slipning och Tapetsering klar i köket och Agnes rum, tvättstugan är färdigmålad, Golvet klart i köket och i ett sovrum, Huset och garaget är snaaart fädigmålat, gjorde ett riktigt målarryck i Lördags, allrummet snart färdigtapetserat.
Till detta kommer städning, flyttande av en massa saker som står i vägen osv för att kunna lägga golv.

En hel del gjort alltså och då är det en person i taget som jobbar då vi oftast inte kan vara där båda samtidigt. Målningen ute fick jag hjälp med av mina duktiga tjejer hela Lördagen och det gick ju som en dans.

Jag ska lägga upp bilder men det går inte från min dator, måste vänta tills någon av tjejerna vaknat.

Igår fick vi låna en fläkt av våra snälla grannar på kumminstigen, den ska få snurra på nu ett par veckor så plattan blir tillräckligt torr för plattsättning.

Badkar ska beställas idag, hittade ett annat då det vi först sett ut var restat. Det blir ett hörnbadkar med lite bubbel om än inte så avancerat. Duschvägg ska beställas och resten av badrumsinredningen ska komma från Ballingslöv vilken dag som helst.

Jag har börjat räkna ner veckorna i denna lägenhet. Det känns fantastiskt att få flytta härifrån. Ingen av oss trivs riktigt och det mesta krånglar. Allt man tar i går sönder, tvätten samlas på hög då vi bara får tvätta 4 ggr i mån á 4 timmar och det finns bara 2 maskiner och en torktumlare i varje tvättstuga. Det är stopp i avloppen stup i ett, handfaten blir överfyllda bara av att vi tvättar händerna osv.
Ska börja ta tag i flyttrensningen snart, har inte så mycket att packa då vi inte packade upp så mycket när vi flyttade hit. Men skräp blir det alltid.

Nu ska jag och Gottfrid förbereda oss för dagis, han börjar nytt dagis idag i närheten av vårt nya hem.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress