Ledig dag
Har haft en intensiv jobbhelg. Åtminstone Fredag kväll och Lördag, lite lugnare igår. Tycker väl ändå att det är bättre att det rullar på än att det är helt lugnt. Har haft trevligt sällskap på jobbet så jag har haft en bra helg trots mycket arbete.

Idag är vi lediga jag och loppan. Han var uppe inatt och hade hittat kråkor (i näsan), det var väldigt bekymmersamt. Han blev dock nöjd efter lite kråkrensning, välling och magmassage.
Själv vaknade jag i morse och såg ut som en boxare. Ögonen, framförallt vänster öga, hade svullnat upp och tårarna rann. Hittade lite ögonsalva i skåpet och det känns nu lite bättre. Gottfrid har ochså ett öga som är llite rött så vi får väl se om det utvecklar sig till en ögoninflammation.
Han vill mest mysa i soffan idag så han är nog inte helt kry.

Jag gör inte så mycket på min lediga dag. Har tvättat lite, plockat in ren tvätt, röjt i köket och såna där vanliga grejer man pysslar med på lediga dagar.

Nu sitter jag här och chillar (som tonåringarna säger, jag omges av sådana) med en kopp kaffe en lussebulle och pepparkakor. Har det rätt gött!



Igår muntrade jag upp Micke genom att dra med honom på Dansshow. Han verkade först inte riktigt upplagd för evenemanget men dansarna var så hilma duktiga och showen var en riktigt proffsig tillställning så han var lite gladare när vi gick därifrån.  Julia var med och dansade och jag förnekar inte att jag var en MYCKET stolt mamma när hon svischade fram på scenen som om hon aldrig gjort annat. vad har hon fått den talangen ifrån?
 Ja, jag kan bara se ett alternativ och om jag säger att hennes pappa aldrig haft någon speciellt stor taktkänsla och aldrig varit särskilt graciös så kan ni ju få gissa ven hon då fått det ifrån. Haha......

Det lutar åt att Julia går över från konståkning till dans. hon är en jätteduktig konståkare också men det krävs massor av tid och energi och det sliter enormt. Huvudsaken att hon tycker det hon gör är roligt och att det ger henne glädje, och avkoppling från skolans alla måsten. Om det sen är konståkning, dans eller nåt annat spelar inte så stor roll bara hon har roligt. Hon är världens bästa Julia vad hon än gör :)

Agnes fick hoppa över matchen i Lördags. Hon har varit förkyld en vecka men är nu mycket bättre. Modevisningen de hade för att samla in pengar till spanienresan verkade ha gått bra i alla fall. Tänk vad roligt att få åka utomlands och spela handboll när man tycker att det är det roligaste som finns.


Ja det blev inte mycket "hussnack" idag.
Nu ska jag hämta påtår.
Tjo!
Maria

Hallå där!



Trevligt att finna andra som byggt Fiskarheden.

Superfint hus ni byggt!



Kram Maria

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress