Ångest
Igår svepte en våg av ångest över mig. Vad f-n har vi gett oss in på? kommer vi att klara det?
Vi står inför fullbordat faktum att vi faktiskt sålt vårt hem sedan snart 8 år, vårt första gemensamma hem som bär på en hel del minnen, både positiva och negativa.
Vi har hela tiden känt att det varit rätt att sälja och satsa på något nytt, men ändå.....
Vi ska snart packa ihop våra pinaler, sälja undan gammal bråte och klämma in oss i en lägenhet.
Tänk om vi inte klarar av ekonomin?? (ja i lägenheten lär vi ju klara ekonomin men jag menade huset) Det är ju trots allt mycket pengar vi satsar och vi är ju inte en familj som har obegränsat med resurser direkt. Vi kanske blir kvar i vår lägenhet och blir tvugna att sälja huset innan vi ens flyttat in !!

HJÄLP!!

Det blir så påtagligt allt nu när det börjar närma sig flytt.
Dessutom är det så mycket kvar innan slutbeställningen av huset är klart och vi vet hur mycket den slutliga notan blir. Mycket kan hända efter vägen och det gäller att vara beredd på det mesta.
Usch ja, vet vi egentligen vad vi gör??
Kommer vi att orka bygga, vi ska ju göra rätt mycket själva och det gäller att vi är överrens om fördelningen för att inte starta världskrig.

Idag har jag bestämt mig för att vända ångesten, det är bra att den finns och måste ju vara ett bevis på att man har lite tankeverksamhet. Och vi har ju verkligen tänkt igenom det här och jag vill inte sitta där och vara bitter över vi aldrig vågade.

Nej, det finns ingen återvändo och det kommer att bli BRA det här. Vi lever bara en gång och man vet aldrig hur länge man har förmånen att trampa runt på den här jorden så det är lika bra att köra på.
Vi lever vår dröm och man måste våga lite för att vinna något. Känslan för området och att bygga nytt hus samtidigt som flera andra på samma område känns också kul. Det verkar finnas gott om barn i samma ålder som Gottfrid och vi har pratat med flera blivande grannar och alla verkar så trevliga.
Det blir BRA och jag ser verkligen fram emot att få köra igång.

Lite ångest är nog bara nyttigt.
Maria

Dina känslor är helt naturliga!! Jag känner samma sak emellan åt.. Fast jag längtar till nya huset så kan jag ibland få världens ågren för vad vi gett oss in på. Vi har det ju så bra nu varför chansa? Det kan bara bli bättre, tänk på det.. Det är få förunnat att ens kunna bygga! Tänk vilken trevlig grillafton vi kan ha sen när husen är på plats!

Frida

Ja det är precis så det känns emellanåt: "vi har det ju så bra redan". Men samtidigt känns det ju himla kul och jag ser verkligen fram emot den där grillkvällen ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress