Nu är det klippt
Idag har vi gjort klart tillverkningsordern på huset. Papperen är underskrivna, bygglovet klart och köket ritat.

Jag har räknat igenom hela offerten och det känns som att vi håller oss till planen med ett litet övertramp på x antal tusen. Vi får vårt drömhus och det känns som att vi satsat på rätt saker.
Många val som skulle göras.
Vi kör ett fint trägolv rakt igenom, Ek robust från Tarkett med undantag för våtrum och kök. I köket blir det ett helt underbart trägolv i Valnöt. I Hallen klinkers.
 
Vi får vårt ryggåstak i ena änden av huset, vitvaxad furupanel i taket, Murspis Bohus Contura 460 och ett helt fantastiskt kök från Ballingslöv.
Vi valde vit Meny-Lucka med två vitrinskåp som står direkt på den ena bänken. Bänkskiva i valnöt. En rejäl arbetsbänk, svarta vitvaror, lådor rakt igenom och skafferi med utdragslådor.
Det är verkligen drömköket!!

Badrummen har vi också ritat upp ett förslag på och stötte på patrull där. Man måste handikappanpassa badrummet och får inte sätta handfat och toalett vart man vill. Vi fick inte till det först, badrummet såg jättekonstigt ut till att börja med men jag tror vi fick till det med rejäl förvaring även där.

Garaget får en motorstyrd port med fjärrkontroll och vi har förlängt garaget för att få plats med Mickes "lekrum" (jag får egentligen inte kalla det för lekrum utan endast studio eller arbetsrum...hihi).
Mitt lekrum (tvättstugan) är också lagom stort och får en torktumlare istället för torkskåp.

Pust....

Panelen på huset blir sekelskiftespanel och den kommer grundmålad vilket underlättar övrig målning.
Takteglet blir svart och hängrännorna vita.
Det var mycket som skulle väljas som sagt och nu kan vi inte ändra oss på något annat än kök och badrum. Vi känner oss nöjda med våra val även om Micke hade svår beslutsångest över garderobshandtagen....haha

Vi beräknar husleveransen till V17 och då ska grunden redan vara klar så nu händer det verkligen grejer.
Byggsamrådet är inbokat och banken ska få ett besök inom en närstående framtid.
Det känns som att allt är under kontroll.

Carolina

Hejsan,



Jag satt och sökte på fiskarhedenvillan och hittade din fina blogg och blev riktigt inspirerad. :) Jag och min sambo har nämligen kollat mycket på fiskarheden och är sugna på att bygga så jag är väldigt nyfiken på hur ni går till väga. Har ni helentreprenad och vad betalar ni extra för det då?

Förstår om du kanske inte vill svara, men det hade varit intressant att veta. :)



Mvh Carolina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress