jodå, det händer saker!
Dålig uppdatering men vi har haft fullt upp. Tänkte ge er lite nya bilder men kameran har inte förljt med till bygget på ett tag, glömmer den hemma. Ska skärpa mig.

I alla fall så har den andra gavelspetsen färdigställts. I 30 graders värme på Lördagen snickrade pappa och Micke hela dagen. De gjorde klar panel, kors och hela härligheten. Söndagen ägnades åt målning och andra strykningen fixade vi på Måndag kväll.

Det låter så himla enkelt när jag knappar ner orden här på dataskärmen: " först gjorde vi det och sen gjorde vi det och sen var det klart"
Vojne, vojne säger jag bara.
Liket som mötte mig i dörren igår talar om någonting helt annat.
Micke kör tåg mellan 02-09, sover ev ett par timmar om inte vaktmästaren kör igång gräsklipparen från 1800-frysit fast (den låter som en rallytävling), eller ungarna uppepå oss har frispel. Sen kör han hela em och kväll på bygget för att sen stupa i säng vid 22-23 och upp igen lååångt före tuppen för att köra tåg, och så fortsätter det.

I desperation ringde jag målare i hela Borlänge och även i närliggande kommuner utan att få det minsta lilla hopp om att blekansiktet (läs: Micke)skulle kunna få lite avlastning med inomhusspacklingen.
Till slut ringde jag Äppelbo tak och fasad men hade inte heller då några större förhoppningar om att det skulle finnas tid över för våra väggar.
MEN...jag hade fel.
K-Å förbarmade sig över oss och kommer hit och hjälper till med spacklingen! Tack, tack, tack säger jag och blekansiktet fick genast  lite ny färg på nosen och igår kväll började han förbereda lite. Ikväll fick han stanna hemma med sonen och jag har limmat skarvremsor för glatta livet.

Offerten på plattsättning och plattor har kommit och det blev lite dyrare än vi trodde. Men att byta ut plattorna mot nåt billigt gör bara några tusenlappar, arbetskostnaden kommer vi ju inte undan hur vi gör. Det får nog bli så att vi kör på den offert vi fått och blir nöjda. Det är ju inte lika lätt att byta ut kakel och klinker som att byta en tapet
om man inte blivit nöjd.
Så får det bli!

  
Ellen

Kjelle is the shit!

frida

japp, Ellen, jag kan bara hålla med!

Eva B

Usch vad ni sliter på. Men det kommer väl att bli helt underbart när det väl är klart. Så får ni så fint med allt på en och samma gång. Här har vi nyss renoverat Gustavs rum och byggt en glasad veranda, men sen skulle Oscars rum ha renoverats, köket från 1957 är fullt med skavanker,ja näst intill äckligt hur man än städar. För att inte tala om tvättstugan och ja för den delen hela källaren och tänk om man hade ett fristående garage............... Så ert slit är helt klart värt det i längden, då är allt klart!!! Hoppas ändå på en skön sommar för er och att ni kan ta er lite välförtjänt vila nån dag. Kramar Eva.

frida

Ja Eva, det ska bli skönt när allt är klart men ibland känns det som att det är en evighetsprocess. Vi kände ju så med vårt förra hus, det gick förrunt med renoverinar och vi pallade inte. Nu kör vi hårt ett halvår-år så kanske vi kan göra något roligare än att renovera framöver.

Kram kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress