Ett härligt beslut är taget!!
Idag har vi bestämt oss för att vi säger upp lägenheten nu i Juni. Det får bära eller brista men senast den 1/10 ska vi vara inflyttade på Pastorsgatan.
Om vi så ska bo i ett rum allihop så känns det helt underbart att ha ett datum. Det känns ju annars som att, ja, ja, vi bygger ett hus men att flytta in i det nya fina huset har känts overkligt.
Att betala dubbel boendekostnad mer än ett par månader tänker jag inte ödsla pengar på.
Nej, nu har vi en deadline.
BRA det!

Idag har vitvarorna (som är svarta) kommit. Ugn, spishäll, micro, kyl och frys har hittat sin plats i köket. Tvättmaskin och torktumlare väntar på att få en plats.

Tak har kommit upp i kök, tvättstuga, lilltoa och två sovrum. Fint fint med vitvaxad furupanel i taket.

Jag och julia åkte till soptippen med lite skräp. Fyllde ett till men ´hann inte mer än en vända.
Att åka till soptippen känns ibland som...att borsta tänderna. Som en vana och inte ens jobbigt. Gäller bara att spinna på innan man slår ner ändalykten och drabbas av anal magnetism.
Hem från jobbet, hämta barn, laga mat, åka till soptippen, hem och lägga sig och så kör vi det i repris i morgon.

Bilens välbefinnande har vi glömt i vår byggiver men den fick sig en liten rengöring idag den också, åtminstone invändigt. Herregud vad skitig den var, men nu är den ren.

Har tittat på tapeter till Gottfrids rum. Det lutar åt en fondvägg där han ska ha sin säng och jag väljer mellan dessa två:

      

Mmmm, det lutar åt den som är lite ljusare.

Nej, nu har jag hört nog av de förbannade trumpetarna i sydafrika. Jag går och lägger mig!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress