Snickarhelg
I helgen har "vi" snickrat gavelspets.
Micke och min pappa har slitit hårt och ena gaveln är nu klar. Inspektionsluckan fick de till riktigt bra och krusidullet kom också på plats. Det kommer bilder sen.

Lördagen startade tidigt. Strax efter sju for Micke iväg till bygget. Vid halv tio var jag, Mamma, Agnes och Gottfrid på Savelgärdet och tittade på Agnes när hon hoppade runt i sanden (med ett annat ord kallat Beach handboll). Det är jättekul att titta på och duktig är hon också. Gottfrid hittade en kompis av samma sort som sig själv och han rullade också runt på marken, dock inte i sanden utan i leran.
Kul hade han och lilla M i alla fall när dom röjde däruppe. De knuffade omkull soptunnor, kastade sand och gegga, ryckte i tältpinnar och härjade som värsta ungdomsgäng (Gottfrid är 3 år och M är 4 år) ;).

Efter detta äventyr skulle present inhandlas och innan dess tog vi en sväng förbi bygget. Min far, allmänt känd retsticka, tyckte att det var färdiglekt för vår del när det fanns så mycket som behövdes göras på bygget. Så istället för en fridfull shoppingtur med mor så flådde vi in på ICA MAXI med andan i halsen och mamma hittade raskt en present. Nästan grinfärdig av stress stod jag där med hink och spade och letade febrilt efter det han önskade sig. Hittade inte det och rafsade åt mig ett par bilar och en fryst kalastårta, betalade och for hem med rusande hjärta.
Jag slängde in mina presenter, bytte om och stack till bygget. Där stod pappa och skrattade och undrade varför jag var så stressad?? Hmmm, jag borde ha lärt mig efter snart 40 år hur han är.
I alla fall så slog jag i 2 spik och sen behövdes jag inte mer på en stund. Kl 15.50 skyndade jag mig hem för att skjutsa Julia till Uvbergsviken där hon skulle tälta. Hon hade ingen brådska utan tittade på kungabröllop och ville inte åka förrän de pussats!!
Till slut kom vi iväg i alla fall men jag har aldrig varit till Uvbergsviken och hittade först inte dit. Irrade runt i Torsång och fräste ilsket som ett bi att jag minsann inte hade tid att leta efter Uvbergsviken hela Lördagkvällen. Väl tillbaka på Bygget blev det inget annat gjort för mig än att dricka en kopp kaffe och sen åka hem och bada Gottfrid.
Kan sammanfatta dagen som en lång irrfärd och hur jag än skyndat mig har jag varit på fel ställe.

Nog om detta. Gavelspetsen är på och jag och Micke har Målat den nu på kvällen. Ska måla en gång till imorgon innan vi lämnar tillbaka ställningen.

En gavelspets kvar på huset, den får vi ta om ett par veckor.
Ellen

Haha jag kan se pappa framför mig.. Hörru gottan va inte så språksugen idag. Han sa "hejhej" lyssnade en stund på tjatmoster o sen sa han "äh hejdå" o ropade på mormor hmm...

Eva B

Hej, underbar kvällsläsning, med ett gott skratt och en känsla av välbehag kan jag nu gå och lägga mig och känna att min dag har varit lugn, välplanerad och organiserad, haha.

Trevlig midsommar Kramar Eva.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress