Allting är nytt, nytt, nytt.....
Ny bank, nytt jobb, ny lägenhet, så småningom nytt hus och nytt dagis (jag skulle även behöva köpa ett par nya skor men det är väl ingen omvälvande upplevelse direkt).
Ja det är mycket nu, det känns som att jag egentligen inte har tid att jobba.
Mycket ska ordnas och grejas med. Hjärnan jobbar på högtryck och på jobbet är det ibland svårt att komma ihåg om jag pratar med en patient eller tex banken...splittrad är min hjärna för tillfället

Vi får flytta på Lördag, ska hämta nycklarna imorgon vid lunch. Städarna ska städa efter målarna till ca 16,00 sen kan vi börja flytta. Blir bra det.
I samma stund som jag fick veta det gick luften ur mig på nåt konstigt sätt. Skulle behövt packa lite ikväll men orkade inte så det blev kaffe och Toblerone istället. Vi hamnar nog där vi ska ändå, jag har ju kvällen på mig imorgon.

Vi åkte förbi tomten även idag. De har gjort en grovutstakning av husets placering och tomten ser riktigt pytteliten ut, huset såg också litet ut men det är nog bara en synvilla. Nästa vecka ska de börja gräva.
Entreprenörerna är på hugget och steget före. Det gillas.

Vill passa på att önska Louise lycka till imorgon då hon ska och titta på en lägenhet. Roligt för henne och spännande att flytta hemifrån. Jag minns själv hur det kändes att ha något eget. Visst, det var ensamt ibland men jag visste ju vart mamma och pappa bodde (typ 100 meter från min lägenhet, Äppelbo är ju inte så stort) om det skulle bli för överväldigande.
En ny fas i livet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress