snart så är det jul igen.....
Äntligen har värken släppt. Det slutade med en penicillinkur och nu är jag som en ny människa.

Igår åkte vi på en liten tur för att kolla in soffor. Vi skulle inte handla, bara titta. MEN vi gick in på PK:s möbler och där gjorde vi ett riktigt kap. Hade inte råd att låta bli. Fyndade en lagom stor soffa till allrummet till priset av en begagnad. Jag vet, vi har nyss köpt soffor till vardagsrummet så detta känns väldigt lyxigt. Man lever bara en gång så det är lika bra att låta pengarna rulla så länge man har några. Jag har aldrig lagt ner så här mycket pengar på inredning förut men det är så otroligt roligt när man har ett nytt fint hus att inreda. Jag hoppar gärna över klädinköp och köper hellre nåt fint till hemmet.
Ja nu har jag ursäktat helgens inköp tillräckligt. 80-tals soffan fick nu åka ut på riktigt och den finns på vår baksida om det är nån som är intresserad. Bara att hämta! Det står ett 70-tals bord där också som bara är att hämta.
 


Det blev jättemysigt i lilla allrummet och fina kistan som jag fått av mamma gjorde sig perfekt som soffbord:



Ni kan ju försöka bortse från den mindre vackra tv-bänken i bakgrunden. Den ska bytas ut men det fattas dollar just nu.

Håller som bäst på att fixa lite julstämning i huset och fyndade även kanonfina julgardiner på Rusta, tro det eller ej. De ska få pryda köksfönstret tillsammans med röda längder.



Veden har tagit slut och vi ska nu passa på att färdigställa kaminen. Tänk vad man vänjer sig, har svårt att tänka mig att vara utan den.
Micke spacklade den igår, nu ska vi akrylfoga och sen ska det målas två gånger innan den är klar. Sen kan vi elda igen.

Det händer saker i granngårdarna. Precis bredvid oss har de nu gjutit en grund och huset kommer nog när som helst. Där ska det bo en familj med två tonårsdöttrar vilket uppskattas av våra tonåringar. Så här såg det ut i veckan från vårt allrumsfönster:



I början av December får vi nya grannar på den andra gaveln. och under resten av December fylls området på bakom vårt hus. Två nya familjer som flyttar in på kumminstigen. Gottfrid är förväntansfull då en jämnårig kompis ska bo i ett av de husen.

Det blir bra det här!

avslutar med en bild på lilla piraten och hans tomtiga systrar:


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress