Ikea!
Jag älskar Ikea! Deras möbler har en tydlig monteringsanvisning som vem som helst klarar av att läsa. T.o.m jag (det trodde du inte Eva efter gårdagens demensanfall på jobbet)!

Vi skruvade ihop skåpen i tvättstugan och justerade maskinerna därinne igår. Ska bli skönt att få ordning därinne.

Idag ska vi åka till Ikea och komplettera lite av varje. Vi behöver lampor, förvaring i hallen, lite gardintillbehör, krokar och hyllor. Och sist men inte minst lite piff! Usch, allt det där kändes dyrt, det krampade till i "spara-ådran"! Men jag vet hur det blir om vi inte tar tag i det direkt. Då kommer vi att svära oss blå över röran i hallen, ingen hittar nåt osv. Ett fönster utan gardiner är bland det värsta jag vet, det känns naket och omysigt. Lampor behöver vi för att kunna slutföra bygget, vi famlar oss fram i mörkret här på kvällarna och hittar skruvhål och dyl. med hjälp av ficklampa (till och med den lyser svagt!).

Tjejerna vill piffa i sina rum så vi ska se vad vi hittar.

Piffa hit och piffa dit! Det som inte är så piffigt när man flyttat in i ett nybygge är tomten. Just nu är den en stor leråker och ingen förutom Gottfrid tycker det är kul! Vi har lerklumpar på trappen och dessa följer av nån anledning med in i huset. Stövlar och galonisar är den obligatoriska uteklädseln. Åtminstone på Gottfrid. Tjejerna vägrar galonisar och stövlar även om de skulle behöva det sistnämnda!

Nej, nu ska jag ta bort nåt illaluktande som sitter under midjan på sonen sen ska vi se om resten av familjen behagar vakna så vi kan dra till DiLevas hemtrakter.

Ha en skön Lördag!
Eva B

Hej, din blogg är underbar, den förgyller min tillvaro, precis som dagarna tillsammans med dig på jobbet gör. Fördelen när det är du som är "dement" är att jag är äldre än dig och kan då aldrig få äta upp det ;) Ha en bra dag i "Världens-bästa-affär" själv skall jag klämma två matcher i Säters ishall för att sedan avrunda lördags em med en träning i Falu ishall, älskade barn.

Ses på TISDAG (för visst var det så!?) Kram Eva

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress