Dan, före dan, före dan....
I morse släppte jag in fiberkillen vid 7.30 och sen dess har det varit full aktivitet.
Var med Gottfrid på provtagning på morgonen och han var så duktig. Han sa inte ett pip trots nål i armvecket. Det är INTE mammas gener. Jag har inget emot att hålla i nålen och stickas, det tycker jag till och med är roligt, men jag vill inte vara patienten som blir stucken. Usch!

Åter till huset där elektrikerna har jobbat på som 17! Vi känner oss väldigt nöjda med deras arbete. De har monterat och installerat i flera dagar och nu är belysningen och alla installationer klara. Jag har åkt som ett skållat troll fram och tillbaka och inhandlat ljuskällor och armaturer och resultatet blev ju helt lysande ;)

Fiberkillen, ja. Vi har fiber indraget och de lovade att tv:n ska fungera typ idag. Internet och telefon är också klart. Vi måste bara ordna med leverantör.

På förmiddagen kom mäklare K och gick husesyn. Han har gjort en värdering och vi känner os förväntansfulla inför resultatet va denna, han lovade att vi inte skulle bli besvikna.

Jag hann med en vända till tippen innan vår husförsäljare M från fiskarhedenvillan kom på besök tillsammans med köksarkitekten som ritat vårt kök. Trevligt!

Micke lägger nu golvet i vardagsrummet.

Idag, när vi fått undan lite skräp och börjar se hur huset egentligen ser ut så drar jag en stor suck av lättnad och känner ro i sinnet. Jag känner att allt slit vi lagt ner och det som fortfarande kvarstår ändå är värt det. Vilket fint hem vi får! Jo, man får faktiskt skryta och tycka det när man slitit och kämpat och dessutom ritat sitt hus som man vill ha det och känner sig nöjd! Så sakta börjar jag förstå att det verkligen är vi som har den stora förmånen att få bo i denna villa.
Helt fantastisk känsla.

Badrummen blev i stort sett klara igår och vi är supernöjda med resultatet. Inredningen blir perfekt till de färger och plattor vi valt.
A och I: Ni ska ha en stor eloge, kan inte säga det nog många gånger. Det första mäklaren sa var att det syntes att badrummen var noggrannt och riktigt gjorda. Sug i er av det!

Nu blir det lite pappersarbete innan jag ska återgå till flyttpack!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress