The End!
Det känns att vi börjar närma oss The End!
Nerverna ligger nästan utanpå och det ska bli spännande att se vad vi egentligen får flytta in i. Vi kämpar för att inte trassla in oss i målsnöret och den energi som fanns tidigare glöder inte lika intensivt kan jag säga. Vi vill bara ha en ände på detta, för oss, enorma projekt.

Nu på slutet känns det som att allt strular.
Fel på golvbrunnaran vilket resulterade i en del diskussioner åt olika håll, snickare som inte har tid att komma när vi vill, otydligheter i vem som ska göra vad och otydligheter i vad som egentligen återstår. Ingen snickare som har tid att hjälpa oss med listningen betyder att vi får skrida till verket själva. Det kommer att ta tid och energi och om inga klossar går att få till så är det bara att inhandla en ny såg och kavla upp ärmarna.

Jag känner en enorm frustration då jag inte tycker mig vara kapabel till varken listning eler något av det andra som är kvar på "att-göra-listan". Det vilar därför ett tungt lass på Micke som, av förståeliga skäl, börjar ledsna.

Mitt i kaoset ska vi förbereda en flytt med allt vad det innebär. Vi har dock lejt bort flyttstädningen och det känns helt otroligt skönt.  

Var i alla fall och inhandlade förhöjningssockel till tvättmaskin och torktumlare igår och det blir superbra. Vi tänkte ha en garderob i tvättstugan också men har ändrat oss då den såg minst sagt malplacerad ut. Det blir bänkskåp och bänkskiva istället från ikea.

Knoppar och handtag har kommit på plats i köket.

Nu är det Lördagsmys!

Eva B

Skönt att slutfinishen börjar närma sig :) men när bygget är klart, kommer du att avsluta denna blogg då??? Om det blir så, så är det ju endast några veckor kvar för dig att skriva några rader om din "gamla" kompis samt din "nya" arbetskamrat, alltså mig!! Det skulle kunna låta: "i fredags var den trevligaste dagen i mitt arbetsliv, pga av..... Ja du förstår va ?!?!:):):);) ha det så bra vi ses på måndag. Kramar Eva

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress