Skräckmorgon
Usch vilket blåsväder!
Såg på en film igår kväll, en läskig historia om en man som blivit levande begravd i öknen. Filmen hade bara en skådespelare och det var den mannen. Man fick följa hans kamp för att ta sig ut. Den var bra men som sagt ganska obehaglig.

Vaknade med ett ryck imorse. Eller snarare med hjärtinfarkt och dödsångest.
Plötsligt, mitt i den djupaste sömn, brakade det till. Det var ett brak och ett skrammel som gjorde att jag flög ur sängen med en puls på 200!!
När jag vaknat till lite snurrade tankarna. Var det takpannorna som blåste av taket?? Var det taket på kistan som rasade in?....nä jag kunde ju andas, var det badrumsskåpet som ramlade ner från väggen?

Nej, det var inget av det, det var min käre sambo som klev ur sängen och slog tån i stegen som vi har i sovrummet, så att den föll i golvet!!!!

-Hur gick det med tån? frågade jag.
-Vi får köpa en ny! svarade han.

haha, jag tror inte han var riktigt vaken faktiskt. Men det var jag. Det tog säkert en kvart innan pulsen sjunkit till normal och jag kunde försöka somna om.

Ja så kan det vara att bo i ett nybygge. Man snubblar över verktyg och bygggrejer på de mest konstiga platser och tidpunkter.

Tur att tån höll i alla fall. Jag tror inte det hade låtit trovärdigt om han ringt och sjukskrivit sig en halvtimme innan jobbet och sagt att han brutit tån när han klev ur sängen.

Hastigt uppvaknande alltså.

Nu har vi frukosterat och snart är det dags att göra ett litet ryck. Ska med Julia till Falun mitt på dagen och sen står handling på Citygross på schemat samt iordningsställande för hennes kalas hon ska ha ikväll för kompisarna. Hon gör allt för att jag och Micke ska åka iväg nånstans men vi blir hemma. Kan inte dra iväg med Gottfrid mitt i natten.

Har en film till ikväll också, Hämnden, det sägs att den ska vara bra.



Min orchidé jag fick från VIH blommar så fint än och påminner om mina fina arbetskamrater därifrån.





Agnes är på handbollscup i Sundsvall. Lycka till brudar, ni är bäst!



Lägger till en liten läng på vad som mötte mina nuvarande arbetskamrater igår morse. Jag var ledig och missade alltihop!

http://www.dt.se/nyheter/borlange/article951918.ece
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress