...och jag grät mig till söms efter alla dar

Efter idag så skattar jag mig extra lycklig över att jag har det så himla bra.
Att komma hem till ett städat hus, mat i kylen och en superstädad tvättstuga gjorde sitt till, otroligt skönt!

Men i telefonrådgivningen på jobbet får man ibland sig en riktig tankeställare. Vi har press på oss att prestera ett visst antal samtal, minst 6 i timmen för att hålla tiden.
Ibland måste man avvika från detta stela schema. Det är människor vi har att göra med och de ringer av en anledning.
Gav min tid och lånade ut mitt öra en god stund till en av människorna på tråden idag. Hade inte hjärta att abrupt avbryta för att hasta vidare i kön. Nej, så mycket smärta som kom ur denna människa, som var tvunget att komma ut. En del drabbas verkligen av allt och då menar jag ALLT.
Om jag, genom att låna ut mitt öra i en halvtimme och bekräfta den smärtan, kan underlätta det allra minsta för människan. Ja, då är det värt att få onda tungan av nästa patient som fått vänta några minuter extra.
Sorry, om du är den som fått vänta men nästa gång kan du var den som behöver mitt öra en god stund!

AnnLo

Du är bäst !!! Kram

AnnLo

Du är bäst !!! Kram

Eva

Du är en mycket fin medmänniska, Lycko mig som känner dig :) Kramar Eva

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress