Magont!
Idag fick jag hämta en liten gosse med magont från dagis. Nu ligger han här på soffan och är inte alltför piggelin. Han har dock ätit en rostad macka och säger att magen mår bättre men vi får väl se hur det utvecklar sig. Jullan har ju haft en släng av den fruktade magsjukan så man vet aldrig.
Soffan där han ligger har jag i alla fall plastat in med en svart sopsäck och handdukar, spypåse på kudden och hink bredvid på golvet så man skulle väl våga påstå att vi är beredda om nu magsäcken skulle behöva vändas ut och in på den lille mannen! Jag hoppas han slipper.

Jag har jobbat hela helgen, sista helgen nu! Skönt! Äntligen lite lediga helger tillsammans att se fram emot. En helg i månaden för gemensam ledighet känns för lite.

Det borras och skruvas i våra väggar just nu. Markismannen är här och monterar våra fönstermarkiser. Najs!

Nej nu ska jag återgå till den lille sjuklingen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress