Lyxfällan
2011 har inte börjat så bra för min del tyvärr. Eller både och, nyårsafton och de första timmarna var trevliga liksom första dagen på det nya året. Men sen har det gått utför.

Förärade jouren på Borlänge sjukhus ett besök under Söndagen då min ögoninflammation blossade upp rejält. Trots diverse droppar så har den funnits kvar där ett tag men nu fick jag penicillin och hoppades att det skulle hjälpa.
Förkylningen brakade koss i samma veva och har hållit mig i ryggläge i flera dagar.
Jag är inte den som lägger sig i första taget och är den som aldrig är hemma från jobbet för att jag själv är sjuk. Men tji fick jag! Har inte jobbat på hela veckan och helgen ligger i farozonen. Blä, det tråkigaste jag vet att inte orka när man vill göra så mycket.

Tomtarna glor på mig från sina platser runtom i huset och julgardinerna skriker av trötthet och vill inget annat än att komma ner i sina lådor egen i väntan på nästa jul!

Agnes skulle precis göra en brasa snäll som hon är och jag skulle lotsa henne.
Det gick inte så bra, jag var ingen skicklig lärare om man så säger! Men vi fick i alla fall veta att brandvarnaren fungerar.

Har sett repriser på lyxfällan nu i ett par dagar och man får sig då en tankeställare och börjar rannsaka sig själv och vår ekonomi. Som tur är kommer jag fram till samma sak varje gång. Vad kommer jag då fram till?
Jo att vi nog inte ligger i riskzonen för att få hit grabbarna från Lyxfällan än i alla fall. Har rätt bra kolla på stålarna och kan lättat konstatera att det enda vi har lån på är huset. Känns gött! Men sen vet man ju inte, saker kan hända, någon kan bli sjuk eller arbetslös och då hamnar man ju i en annan situation. Jag tror vem som helst kan hamna i skuldfällan och man får verkligen tänka sig för och och inte leva över sina tillgångar. Smålån ska ju även de betalas tillbaka.
Nej, om man har möjlighet ska man nog se till att försöka spara en slant.

nu ska jag fortsätta sitta här i soffan och göra just ingenting.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress