ledig Måndag
Ledig Måndag är det bästa, det är king, som syrran skulle sagt. Jobbat helg och det har varit full rulle. Jag trivs dock rätt fint när det är full rulle. Det har gått bra och även min kväll mol allena gick bra. Den har jag haft lite magknip över faktiskt. Tycker inte om att vara helt ensam på kvällen i mörkret.

Micke kom hem igår kväll tillsammans med Agnes. Agnes och brudarna har spelat SM steg 3 i Tumba och knep förstaplatsen i gruppen efter en onödigt spännande dag. Herregud, jag höll på att missa buss och hållplats och hela klabbet då jag hade fullt sjå att hålla mig uppdaterad på resultaten i mobilen. Efter en rafflande sista match var biljetten till steg 4 fixad. Bra jobbat tjejer!

Micke hade varit på rekreationsbesök hos min bror i Vallentuna tillsammans med sin gitarr. Han for tillsammans med Syrran till Tumba igår för att hejja på tjejerna sista matchen.

Gottfrid och Julia har myst med mormor hela helgen då alla vi andra varit utflugna. Snälla mormor kom i Fredags och har fått leka med bilar, dansa breakdance mm och både hon och Gottfrid var nog ganska trötta igår kväll. Tusen tack för hjälpen.

Idag är jag alltså ledig, imorgon också faktiskt. Jag har tillbringat förmiddagen med att dansa ut julen. Ja, så mycket till dans vet jag inte om det var men granen, stakarna och julgardinerna är borta nu i alla fall och inklämda i ett hörn i garaget.

Härligt, nu väntar vi ivrigt på våren så vi får riva ut sakerna i garaget, göra klart därinne så att Micke kan få flytta in i sitt rum nån gång. Det är prio ett faktiskt, av flera olika anledningar.

Nu ska jag göra lite lunch till barnen, jag tycker de har haft ett hiskeligt långt jullov.
Sen ska jag ta en tur till kupolen och leta efter någon fin billig lampa till fönstret i allrummet.

tjing!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress