Midsommardagen
Midsommardagen idag, grå, stora, tunga moln ligger som ett täcke över taken.
Som vanligt är jag och Gottfrid uppe och fångar dagen i ottan. För övrigt är det lugnt både i huset och i kvarteret.
Nu börjar det regna :(

Igår hade vi en bra midsommarafton i alla fall. Vi stannade hemma här. Vi har flängt både hit och dit senaste tiden.
Vi åt sillunch, for iväg till gammelgården på stångresning och dans. Gottfrid var inte pigg på dans förra året men i år tyckte han det var jättekul.
Solen sken och det var helt ok väder. Inte en regndroppe på hela dagen.

Vi grillade när vi kom hem och kunde sitta ute på altan. Med hjälp av infravärmare kunde vi sitta ute till midnatt. Sen var det god natt för mig.

Ja, så var det med det. Om man ska vara lite negativ nu så vänder det alltså och börjar gå mot mörkare tider. Men vi ska inte vara negativa. Jag har 4 arbetsdagar kvar sen är det semester. 4 välbehövliga veckor av ledighet. Vi har en plan för dessa.
Husvagnen är med i planen. Funderar på en trip till Astrid Lindgrens värld i småland på vägen ner till Åhus. I Åhus stannar vi några dagar, nästan en vecka, och förlustar oss med lite beachhandboll. Efter det bär det av hemåt, planen är en liten avstickare ännu längre söderut men är inte helt spikat än.

Härligt med lite husvagnssemester. Jag längtar!





Eva B

Ha en jätteskön semseter. Jag förstår att du längtar ut i husvagnen, tycker själv att det har varit jätte mysigt de få gånger vi bott på camping:) Ha det bra Kram Eva

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress