Musik på is
Det verkar som att sjukdomen är över för Gottfrid. Han har hosta kvar men det verkar vara nåt han får dras med ett tag.
Micke var lite krasslig här för ett par dagar sedan. Han hade, med en mans mått mätt, hög feber?? Jag kan ju säga att inom sjukvården så räknas hans febertopp inte ens som subfebrilitet. MEN man kan ju känna sig krasslig ändå och det har han nog varit. Själv har jag haft ännu ett migrändygn och har även lite ont i halsen.

Nog med sjukdomar nu.

Ledig helg och det känns ju toppen. Den ska tillbringas, åtminstone morgondagen, i ishallen där tjejerna och killarna har show. Välkomna dit. Barnen och ungdomarna är jätteduktiga och har slitit hårt med att få ihop program, musik, kostmer osv.


Vi kommer att anordna fina lotterier i samband med showen. Bland vinsterna finns tex Verktygssats, skruvlåda, soda streamer, tandsmycke, resturangmiddag mm mm. Det är absolut värt ett besök. Sätt av ett par timmar på söndag kl 11  el kl 15 och kom till ishallen.

Igår hade jag och Gottfrid myskväll på tu man hand. Han är dock en ganska svårflörtad liten pöjk och jag fick hålla mig på replängds avstånd och sätta mig i soffan bredvid. Han gjorde klart att han minsann älskar pappa!! Hmm.... så kan det vara. Inte mammas pojke alltså.
Vi var förbi godisaffären (hemmakväll) och han plockade sin egen lilla påse. Han var tydlig att berätta att han minsann ätit mat så det var legalt med lite godis.
När jag sedan plockade en påse till oss andra så tittade han storögt i påsen och undrade försiktigt: "mamma, har du ätit SÅ mycket mat?"

På vägen hem berättade han att han och Oliver (en dagiskompis) skulle åka bill till mormor och morfar. "Jag kör, sa han, och Oliver sitter bredvid. Du får inte följa med men pappa får följa med. Vi ska leka med morfar."
De skulle åka i en vit Peugeot, oklart är vart de ska hitta den bilen.

Nu sitter han bredvid mig här och tjatar igen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress