nu är det kväller
Har jobbat idag vilket var ganska fridfullt. Skönt att komma hemifrån lite.
I min stora våroptimism så tog jag på mig vårjackan och hoppade på cykeln i morse. Hoppade på cykeln rent bokstavligt i stort sett hela vägen till jobbet. Knöckligt och isigt var det då jag slirade iväg på vår gamla damcykel. Kom helskinnad till jobbet i alla fall.

Mina vårkänslor försvann i en handvändning då jag råkade titta ut genom fönstret på em. Snöoväder. Vickade för persiennerna på mitt arbetsrum så jag slapp se eländet.

Fick hämtning efter jobbet då Micke inte vågade låta tant cykla hem. Väl hemma möttes jag av en ganska pigg pojke som plötsligt blivit frisk. Har inte hostat mycket på em och varit feberfri hela dagen. Lutar åt att det är dags för dagis imorgon. Det blir roligt för honom. Han längtar efter kompisarna nu.

Nu ska jag gå och natta mig själv. Har inte sovit mycket inatt då Gottfridlekt propeller i mitten av sängen. Hade inte hjärta att flytta honom heller, han sov så skönt! Inatt hoppas jag det är min tur att sova skönt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress