Vab!
Är ofrivilligt "ledig" idag då Gottfrid är sjuk. Det kan tyckas som en extra ledig dag men om man har vabbat så vet man att det kan vara nog så påfrestande med en sjuklig 3-åring. Särskilt som den här 3-åringen nu kvicknat till lite ur sin feberdvala och plötsligt hittat energi. Största delen av den energi kan vi härleda till astmamedicinen som gör honom lätt galen. Han blir speedad, högljudd, lättirriterad och .......ja, inte direkt sängliggande så att säga.

Skönt dock att han inte har så hög feber nu. Hoppas det betyder att det vänt.

Förutom att Gottfrid varit sjuk hela helgen så har det varit en riktig vilohelg. Efter en minst sagt jobbig vecka så fick vi lite ledigt. Vi har bara varit hemma och tagit det lugnt. Tittat på skidåkning, lagat och ätit god mat, tittat på lite mer skidåkning, promenerat på tu man hand och sett på film.
Inte mycket har blivit gjort men vi behövde verkligen en sån här helg. Har varit lite oroad över vårt leverne på sistone faktist men nu känns det bättre. Dessutom närmar sig våren med stormsteg och det betyder ny energi som kan behövas till alla vår och sommarprojekt.

Tänkte passa på att göra lite reklam för en annan blogg. Det är min pyssliga kusin Ida som börjat blogga och man kan inte tro att vi på nåt vis är släkt. De där pysselgenerna har jag inte begåvats med, hon fick nog alla ;) Jag syr inte ens gardiner om jag på nåt vis kan komma undan.

http://www.bunatit.blogspot.com/

Titta in där vetja!

Jaha, Gottfrid leker med sina bilar, jag har bakat en kaka och vi har ätit lunch, eller åtminstone jag har ätit, Gottfrid petade mest i maten.
Kanske skulle man passa på att rensa lite i garderoben i hallen, eller kanske inte!

Lizas Lantliv

Hej!



Tack så mycket!

Det verkar du oxå ha!

Är det en blank yta är det nog lackat, då behöver det nog ruggas upp lite innan du målar..

Jag använder en bra grundfärg, sen en halvblank vit färg från Alcro för trä o metall!



Mvh Liza

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress