Helg =vila.......INTE
Har haft en rätt skön helg med vissa undantag.
Jobbveckan avslutades med en tacomiddag med familjen och lite avkoppling på altan. Vi frös dock in efter en stund och en brasa var nödvändig för att tina upp.
På Lördagen for Micke och Gottfrid ut på en cykeltur och jag plockade lite här hemma. Vi åt pastasallad till lunch och åkte sen på en liten shoppingtur. Vi hittade det vi var ute efter och det känns riktigt bra. Lite matshopping sen på Ica Maxi där Gottfrid fick leka en stund i Minihuset.
Matshoppingen blev inte så strukturerad som jag hade tänkt, alla som handlat tillsamans med en tonåring vet vad jag pratar om.
Det kacklades oavbrutet om både maträtter, önskemåltider, schamposorter, tandborstar och till slut var vi mitt uppe i vilda diskussioner om helt andra saker. Min hjärna tömdes på energi och vi rafsade åt oss så att vi klarar oss ett par dagar och sen checkade jag ut min kundvagn och såg till att komma hem i rödaste rappet.

Lite slappande på altan med något läskande fick mina utslitna nerver att ta nya tag och efter någon timme kunde vi sätta igång grillen och försöka få i oss lite mat.
Med en vilde på snart 4 år till bords visade det sig att denna, till synes, enkla aktivitet skulle förvandlas till en ny krigszon. Salladskryddan tog plötsligt slut och hamnade på Gottfrids tallrik, heeela burken.....hur gick det till?? Ketchup, potatissallad, pommes och hamburgare i ett enda virrvarr och när han fått allt på tallriken skulle han inte äta! NÄ, han gick in och kom inte ut förrän vi var mätta och belåtna. Då petade han i sig ytterst lite.
Ännu ett nervsammanbrott senare tappade jag den kalla grillsåsen á la Curry så det skvätte gul sörja över hela altangolvet.

Suck puck!

Idag tänkte vi ta det lugnt och göra ett besök hos vänner i Torsång. Vi har inte haft tid med sånt på evigheter men nu banne mig skulle det bli av. Bara ett toalettbesök för loppan sen skulle vi åka. Då springer han och snubblar, ramlar rakt i golvet, slår ansiktet med napp och allt rakt ner i parketten så blodet skvätter och tanden lossnade.
Ett tandläkarbesök blev nödvändigt och nu har han ont, kan inte äta och tanden står utåt. Men den sitter kvar och roten är hel.

Hå hå ja, ja vilken helg. Men nu har lugnet lagt sig och en deckare på Tv:n är det som fattas.

Se vårt gräs det har jag vattnat idag, tar sig rejält faktiskt



Gottfrid vattnar ALLT






Marie

Åh, jösses vilken helg! En taltrast till shoppingsällskap och en vilde...Tur du får vila på jobbet:)

Eva B

Förstår att du förutom allt detta inte ville upp till "villervallan" VIH, nejdå det har börjat ramla på plats saker och ting. Ses //Eva

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress