Ledig Onsdag
Vilken tur att det var just idag vi var lediga jag och loppan. Kl 07 i morse kom en massa maskiner hem till oss med medföljande arbetare. Grävaren parkerade mitt framför köksfönstret, lastbilen tippade grus på uppfarten, paddan plattade till gruset och Gottfrid hade första parkett. Han frukosterade i köksfönstret och förfölyttade sig ut till altan där han övervakade arbetet iförd sina arbetskläder. Han ville ju inte vara sämre än sina hitresta "kollegor"



Det har hänt en hel del här på torpet sedan i påskas. Det börjar arta sig utomhus och det är skönt. I påskas bodde vi i en stor grusgrop kändes det som


Sen startade altanbygget






mitt i bygget kom stora traktorn och fixade till tomten inför gräsmatteodling



Lilla garaget anlände


Gräset såddes och det var baske mig ett riktigt hundgöra



och gräset vattnades



och idag kom dom alltså och började med uppfarten



och ser ni det jag ser??



GRÄÄÄÄS.....och en del ogräs då förstås. Men små små fjun börjar visa sig.

NU finns det hopp!!

En tippenvända med lite skit som vi samlat ihop runt huset blev det också idag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress