Måndag
I morse var det tungt att komma ur sängen. Kroppen värkte och jag hade gett vad som helst för att få ligga kvar en stund till. Men det fick jag inte och det var bara att ta sin mörbultade kropp och häva sig upp.
Gottfrid var dock pigg och glad och allt gick ganska smidigt.

Har haft ännu en ganska lugn jobbdag och kunde ta en fika ute i solen på em.

Hemma var det bara att hoppa i arbetskläderna och fylla skottkärran med jord. Öste runt lite näringsrik jord bland de små stenarna här och där. Lite kogödsel fick följa med jorden. Jag hade en liten hjälpreda i släptåg. Han tröttnade på frö-ströaren och tog nävvis med gräsfrön och släppte här och där. Intressant att se hur den här gräsmattan egentligen blir. JAg sådde en omgång till idag och nu får vi se när det börjar titta fram små gröna strån.

Ägnade sen hela kvällen till vattning och jag hoppas det kan komma en regnskur någon dag faktiskt. MEN jag vill ha fint väder till helgen. Då ska vi sitta och njuta på vår altan och faktiskt inte jobba så väldigt mycket. Vi har slitit som små myror i flera dagar nu och förtjänar lite vila. Återstår att se hur jag klarar att sitta still. Det är inte riktigt min grej. 

Min snälla pappa har fixat med vår husvagn som ska besiktas imorgon. Den har stått i lada hos faster Britta i 1½ år men nu ska den luftas denna sommar. Det känns otroligt lyxigt att pappa tar hand om besiktningen. Så himla skönt att inte behöva ta tag i det mitt i allt annat. Snälla mamma har städat den idag. Det var troligtvis väldigt välbehövligt och det ska verkligen bli roligt att få hem den snart. Tack snälla snälla ni, hur skulle vi klara oss utan er???

Nu väntar sängen och jag ska sova som en björn!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress