Söndag är inte vilodag...
Började dagen med lite sång. Vår lilla Agnes fyller 14 år idag och jag, Julia och Gottfrid stämde upp i lite vacker sång på morgonkvisten.

Grattis världens bästa Agnes :)


Kalaset hade vi redan igår då kusiner och fastrar och farmor och farfar kom. I Fredags var mormor och morfar hit. Så idag har hon firat uppe vid savelgärdet där hon städat sandlådorna till Beachhandbollen. Lite gott i gotti blev det med grillat till middag och glass med hallon och blåbärssås.

Vid halv 10 i förmiddags började jag plöja tomten med min hacka. Det gick sådär.... Jorden var stenhårt packad och jag slet i ett par timmar innan jag lämnade över hackan till Micke. Han tog hackan och ställde in den i garaget och tog Gottfrid på en cykeltur......till grannen på baksidan som hade en jordfräs. Jag kan säga som så att det gick sagolikt mycket snabbare än min variant.


Sen har vi krattat och krattat och krattat och......krattat. Sten, pinnar och´ogräs. Avslutade underarbetet med att Micke drog en armeringsmatta fram och tillbaka över tomten, 5-8 ggr på varje ställe.
Var och köpte lite näringsrik plantjord och kogödsel också för att förstärka där jorden är väldigt grusig.

Gödslade med vanligt gräsgödsel och krattade igen. Sen skickade jag in Micke som jobbat sedan 04 i morse och ska upp vid 02 inatt igen. Själv fortsatte jag ett par timmar med själva sådden. Har sedan kört med en vält över hela tomten och den var TUNG. Micke ryckte  ut då han tyckte jag såg lite väl svettig ut.

Nu är det till sist vattnat och självaste födelsedagsbarnet var snäll och hjälpte till med vattningen.

JAg är helt mörbultad i kroppen och det var mer slit än jag hade kunnat tro, Nu hoppas jag att det börjar gro snart.

Agnes kommer alltid att förknippa sin 14 års dag med vår gräsmatta.

Gottfrid har varit ute hela dagen. Han har donat i sitt eget lilla garage. Stängde in sig med sin läsk och myste därinne. 
På em har han varit och lekt med lilla A som bor här bakom oss. Grabbarna har haft jätteroligt och kommer jättebra överrens. Det känns helt fantastiskt att han har en kompis så nära. Tänk vad mycket roligt grabbarna ska ha här framöver.



Han var jättetrött när han kom in, och framförallt var han lortig. Skrubbades ren i dushen och somnade som en stock.
Han verkar ha många av dagens intryck under bearbetning för det hörs högljudda konversationer från hans rum nu (han pratar i sömnen, precis som sin storebror. Han kunde väcka mig mitt i nätterna med högljudda skrik och rop)

Nu är jag jättetrött och ska snart kravla mig iväg till sängen. Varje liten muskel känns i kroppen men det gör inget för nu är gräsmattan äntligen sådd, tralalalalaaaa.......
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress