Veckan som gick

Fredag brukar betyda uppdatering och här kommer en resumé av veckan som gått.

Det har varit fullt upp som vanligt, både på jobbet och hemma.
Vattenskadan på jobbet har resulterat i att mer än halva verksamheten flyttat en trappa upp. Jag kan inte påstå att jag flyttat så mycket men lite rörigt har det ändå varit. Sammanfattningsvis kan man dock konstatera att lokalerna en trappa upp är mycket bättre och rymligare än de vi hade på nedre plan. Inte minst Telefonrummet. Ett riktigt lyft.

Har idag haft en lugn dag på jobbet, det har varit lugnt över hela byggnaden faktiskt. Inga flyttgubbar, inget virrvarr av möbler och prylar, knappt ens några patienter. Det kan ju tyckas bekvämt men jag får myror i kroppen och dagen har varit oerhört lång.
Passade på att luncha på vägverket, eller Trafikverket som det numera heter, och den lunchmaten kan verkligen rekomenderas. PÅ Fredagar ingår dessutom efterrätt.

På hemmafronten pågår fortfarande altanbygget. Det är hårt att börja jobba mitt i natten (inte jag då, men min käre sambo) och sen snickra när man kommer hem. Snart är dock golvet klart och det blir bättre än vi trott faktiskt. Så härlig uteplats att tillbringa många sommardagar, och kvällar, på.  

Häromdagen kom även stora traktorn och plattade till matjorden åt oss. Han grävde ur för en husvagnsparkering och för Gottfrids hus och vi fick några gruslass utkörda.
Vi hann med ett bankmöte också innan vi förärade Granngården med ett besök för inköp av stora säcken gräsfrön, gödning och spridare.
Istället för att använda jordfräs så använde Micke mig och en kultivator-kratta. Det gick ju alldelest utmärkt och igår kväll såddes den första gräsplätten framför altanen. Det var en riktigt skön känsla.
Ska fortsätta detta arbete under helgen hade jag tänkt och målet är att hela gräset ska vara sått på Söndag kväll. Jag lämnar inga garantier att det verkligen blir så men det skulle vara sagolikt skönt att snart få se hur det bruna så skateliga förvandlas till en grön skön gräsmatta.

Höjdpunkten denna vecka var nog i alla fall dagens äventyr.
Gottfrids fina garage anlände från Äppelbo. Morfar har snickrat det allra finaste av garage. I samma stil som huset och vårt stora garage. Efter en trailerfärd på 11 mil står det nu på vår gåd och jag vet en liten pojke som är så stolt och glad över att ha ett alldelest eget hus. Inte förrän nyss fick jag in honom och då var han mycket noga med att haspa och stänga dörrarna så att obehöriga inte kan komma in.
Det var riktig lycka må jag säga.



 

Maria

Snyggt! Det ser tom ut som att Gottfrids garage är större än det "stora"

AnnLo

Gud så fint!! Förstår att Gottfrid är nöjd :)

Eva B

Vad fint ni får, förstår att ni är glada för uteplatsen så mycket som möjligt vill man ju vara ute på sommaren. Garaget till Gottfrid måste vara allas barn dröm som är motorintresserade. Här har vi haft fotbollsmålen som favorit.

Hoppas ni får en fortsatt fin vår och sommar och hoppas också att vi får möjligheten att ses snart. Kram Eva

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress