Höst
Jo, så är det. Början av Juni månad och vädret liknar höst. Det stormar och blåser, temperaturen lyckas med nöd och näppe krampaktgt klättra upp till 8 grader, regnet piskar ner från en gråtrist himmel. Om det inte vore för grönskan och de ljusa kvällarna så kunde man lätt tro att vi hux flux förflyttats till November månad.

Pimpandet av altaner och planteringar har liksom kommit av sig här på Pastorsgatan 2. Det känns inte roligt att piffa med blommor som man måste ta in i värmen om kvällarna. Har några som jag bär ut och in och det får räcka tills vidare. Värmen ska väl komma snart....eller är det så att vi har fått en enda årstid. Våra härliga årstider har tuggats ihop som ett stort hubba bubba. Nää, fy vilket trök!!

Jag försökte igår piffa lite inne istället. Bytte gardiner i vardagsrummet, fyndade lampkjolar på hemtex och flyttade om lite i fönstren.
Tände en brasa, tände lite ljus och kröp upp under en filt i soffan med en godispåse och såg på Simon och Ekarna på DVD.
JAg sa ju att det är höst!!
Jag tycker visserligen väldigt mycket om hösten MEN det ska helst komma i rätt ordning. Jag vill ha sommaren och ljuset, värmen, grilltider, husvagnssemester, utelivet på altan osv. För att sedan i lugn och ro förnöjsamt kunna krypa in till brasan, tända ljus och kura under filten i soffan när mörkret lägger sig och regn och rusk slår utanför fönstret.




Flyttade fina huset som jag fick i födelsedagspresent av Julia och det värmde i höstmörkret igår kväll



Nåväl, om vi ska vara lite positiva så har helgen varit bra trots vädret.
Gottfrid har haft så roligt med sina kompisar L och T, de leker så himla bra ihop. De cyklar, trixar med skateboarden, leker med bilar och gör en massa bus. Precis som man ska när man är barn. Så härligt också att de kan springa mellan husen då vi bor så nära. Så himla tråkigt bara att de inte ska bo kvar här på gatan.




(ja det här var ju förra helgen, då det var sommar)

Vad säger man, "plötsligt händer det"......



Julia grillar hamburagre till oss ( även det förra helgen). Och jag ska säga att igår var hon en riktig pärla och gräddade pannkakor till lunch så det räckte till hela familjen inklusive Gottfrid och kompisarna.

Men nu är helgen snart slut och det är bara att ladda för en ny arbetsvecka. I ärlighetens namn känns inte det särskilt inspirerande (inte det heller).

På Tisdag är det tandurdragning på programmet (Gottfrids andra framtand är det som ska plockas bort) och på Torsdag ska jag gå handledarutbildning på körskolan. Huvva, huvva, säger jag. Jag som är så bilrädd.

Nu blir det film innan sängen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress