Vårbestyr
Det var ett tag sedan men plötsligt händer det och jag tänkte uppdatera lite vad som hänt sedan sist.

Vi hade en helt underbar vecka på Gran Canaria. Solen sken på oss varje dag och det var alldelest lagom varmt. Det var verkligen en semesterresa. Vi klev upp, åt frukost, kastade handduken över axeln och masade oss ner till poolen eller stranden, åt lunch, slumrade lite till i solen, promenerade lite, flanerade lite i stan, åt god middag och gick och lade oss. En hel vecka i detta "tempo" och vi var en ny version av oss själva när vi kom hem.
Heelt underbart och alldelest livsnödvändigt vill jag påstå.
Alldelest underbart var det också att komma hem till vår lilla prins efter en vecka. Vi har aldrig varit från varandra så länge men han hade haft en riktigt härlig semestervecka han också tillsammans med mormor.










Med ny energi började vi åter hitta lusten att färdigställa och fixa med hus och hem. Innan resan var den obefintlig. Vi hade verkligen inte lust att ta tag i någonting. JAg tror vi stod precis framför "byggväggen" och det var nog bara en tidsfråga när vi skulle ha brakat rakt in i den.

Vi började dagen efter hemkomst med att byta ut våra utomordentligt malplacerade handtag på innerdörrarna. Från mässing till borstad krom. Det blev ett riktigt lyft. Fixade med lister mellan klinker och trägolv i hallen och vid kaminen. Så skönt att få det klart. Det brukar annars vara sånt fix som aldrig blir gjort.

Ett altanprojekt ska färdigställas, material är på väg hem under helgen. Det är ett altanräcke till den på framsidan som vi byggde förra året.

Ett annat altanprojekt har påbörjat och färdigställts.
Här har herr Mullvad gjort sitt intåg på Pastorsgatan:











Helgen som var hade vi grillpremiär på nya verandan



Nu ska den bara pimpas lite och göras lite mysig. Så fort vädret tillåter.

Häck har vi planterat. Eller rättare sagt Jag har planterat häck och Micke har byggt altan. Den fördelningen har fungerat finfint.



Det syntes inte särskilt bra på den här bilden men tanken är att det ska bli en violett och vit-blommande syrenhäck.

Lite roligheter har vi också haft. Ssita April firades i grannskapet hos bästa Maria och Pontus. Maria hade ordnat roliga aktiviteter och vi avslutade med god mat och dryck.

Så här ser det ut när man bestämt sig för att vinna titeln om den som har mest kontroll



Och HÄR är jag först över mållinjen



Barn, tonåringar och vuxna trivdes och hade en härlig kväll/natt







Nu väntar en ledig långhelg och jag har passat på att dra på mig en rejäl förkylning som helt knockat mig i ett par dagar. Möjligen känner jag mig lite piggare nu och jag hoppas att den släpper greppet så att vi kan njuta av helgen tillsammans och fixka lite i trädgård och på altan.



Maria

Hihi kul hade vi när vi firade in våren.... Men jag saknar kort på tvåan i veckans skitstövel, in action ska tilläggas :-P haha jag skratta så mycket att jag inte hann ta något kort själv..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress