långhelg
4 dagars ledighet är skööönt!
Man hinner återhämta sig, få lite nytta gjord och känner sig med andra ord i fas igen.
 
Fredagen innehöll ett besök på BVC för 5½ års kontroll och vaccination. Allt gick strålande och prinsen skötte sig exemplariskt. Sprutan avklarades utan så mycket som ett pip. Annat blev det resten av helgen då vänster överarm svulnade upp till dubbelstorlek och blev  sprängröd och glödhet. Finns det risk för reaktion så kan man lita på att Gottfrid får den värsta. Han är fortfarande svullen och hård på överarmen men har inte ont längre i alla fall.
 
I Lördags kom efterlängtade Lukas hit och lekte med Gottfrid. Lillebror Tim var sjuk och förkrossad över att inte kunna vara med, stackarn.
Lukas och Gottfrid tog däremot vara på dagen och lekte oavbrutet i 4 timmar. Verkligen lekte! De skrattade så de låg dubbelvikta, cyklade, körde med bilar och busade rent allmänt. Så härligt med två grabbar som på riktigt trivs i varandras sällskap och som verkligen hade längtat efter varandra. Man behöver aldrig gå emellan och lösa konflikter, de få konflikter som ev uppstår löser dom kvickt och enkelt själva. Dom har bara kul helt enkelt och är så lika i sättet. Tycker om samma saker, är lika busiga och har exakt samma humor. 
 
 
Igår var jag ut på en promenad i regnet och mitt enda sällskap var spotify. Det är som meditation och extra skönt när det är lite ruskigt väder.
 
Fixade mat och sedan åkte Agnes och Micke till smedjebacken på handboll.Jag och Gottfrid tog det lite allmänt lugnt och hade en riktig myssöndag i vår ensamhet. 
 
Idag har vi inte så stora planer heller. Ev blir det ett kupolenbesök. Lite julklappsjakt och klädinköp skulle vara nödvändigt.
 
Just nu har jag också ett "barnlängt". Ja, jag längtar inte efter fler barn, nänä, däremot saknar jag de barn vi redan har. Det är alldelest alldelest för sällan vi träffar de stora barnen!! Har tänkt nu i flera veckor att en middag borde man väl kunna få till, MEN det verkar tji. Veckorna är fyllda av aktiviteter och jobb och helgerna likaså. Gaaahh.......
 
 
Marie

HALLÅ!!!! Vart är duuuuu???? Långhelg minsann!? Kan du lära mig i morgon att smussla bort några timmar här och där? Men i morgon ses vi, tror tom vi ska vaccinera ihop. Då blir det du o jag i samma dart team, Vaxigrip in the Bull´s eye!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress