Min nya kompis...
...heter Tassimo och ser ut såhär:
 
 
Fyndade kaffemaskinen på Elgiganten idag då det var rea. Har dock köpt kaffekapslar för lika mycket som jag köpte maskinen för. Har precis njutit av en god kopp choklad och ser fram emot färskbryggt kaffe imorgon bitti. Perfekt till husvagnen tänker jag, och perfekt om man ska ha en eller två koppar. Vid större bjudningar får vi nog köra med kära gamla Philips bryggare för kapslarna är ganska dyra. Meeen lite får man unna sig. Jag snusar ju inte.....
 
Skickade min bästa kollega Marie till Elgiganten på fikarasten (nejdå, jag fick inte heller någon fika så det blev inte orättvist på nåt sätt). Men nu jäklar kan vi fika :))
 
Helgen tillbringades i Uppsala bland annat. Hade 4 dagars ledighet och det var 4 välbehövliga dagar. Hade jag inte haft min vän Marie på jobbet alla tuffa dagar så tror jag inte att jag pallat (jag tror åtminstone att hon fortfarande är min vän trots  att hon fick köa på elgiganten för min skull och strida i kassan för att få köpa två Tassimo). Tack för att du finns!!
 
Åter till helgen.
 
Fredagen tog vi en mysdag jag och loppan. Såg på film, fikade, myste oss i soffan och bara var...tills vedtransporten kom framåt eftermiddagen. Då var det slut på vilan och veden staplades i ett huj.
 
Lördagen började även den lugnt. Sen blev det barnkalas för Loppan och direkt efter det for vi till Uppsala där vi installerade oss hos farmor Gertrud. Övernattade där för att få sovmorgon då Agnes skulle till Knivsta på handboll.
Handbollen slutade med en svullen överläpp, värkande tänder och näsblod (kära nån man skulle kunna tro att jag  gjort debut på handbollsplanen). 
Agnes fick en rejäl smäll över näbben men det gick bättre än vi först trodde och igår kunde hon spela match igen. Mormor och morfar hade kommit för att titta och fick på grund av smällen bara se en halvlek när Agnes var med.
 
Vi avslutade Söndagen med ett Ikeabesök där vi fyllde på förrådet med ljus och fick oss mat i magen.
Däremellan hade Gottfrid provat skatebanan hos farmor tillsammans med Micke och farbror Peter. Kul att träffa uppsalaborna, det händer inte alltför ofta.
 
Ledig igår och då avklarades veckohandling och som sagt ytterligare en handbollsmatch.
 
Idag har jag jobbat.....verkligen gjort mig förtjänt av lönen och hade rejält ont i huvudet när jag kom hem.
 
Imorgon får jag nog dessvärre vara glad om det är någon kroppsdel som jag inte har ont i. Gjorde mitt premiärpass på friskis och slog till med Core....inbillade mig att det inte var så jobbigt.
Jag kan ärligt bekänna att jag var evigt tacksam att Julia var med och kunde köra bilen hem och att Agnes kunde stötta upp mig på vägen ut till Bilen. Satan i gatan vad jobbigt. Varenda muskel vibrerar i kroppen och jag kan inte för mitt liv förstå hur jag ska komma ur sängen imorgon...om jag nu ens kommer ner i den ikväll!
 
Marie...jag hoppas du är på jobbet imorgon, jag kommer att behöva dig.....
 
 
Marie

Man tackar!!! Jo...nog fick jag strida för vår Tassimo allt. Men jag hoppas det var värt det, jag som inte ens dricker kaffe... De dagar som vi jobbar ihop är verkligen roliga, det är en fröjd och en äkta glädje att arbeta med dig, önskar vi fick göra det JÄMT!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress