krumilurpiller och kuckelimuckmedicin....

 Kraxar vidare härhemma. Efter att ha känt mig möjligen något bättre under helgen tog helvetet omtag i Söndags kväll och natt. Det blev en natt from hell!

Nytt besök hos farbror doktirn, inhalera och kortisontabletter gjorde att jag piggnade till något framåt kvällen igår.

Har med all sannolikhet en astma, man misstänkte ju det även tidigare. Har fått nya mediciner och hoppas nu på att det blir fart på den här gamla kärringen igen. Har blivit medlem i astmaklubben som leds av lillasyster. Hade ju dock föredragit att tillhöra någon roligare partyklubb men man får ju vara glad att man ändå får tillhöra en klubb! 

Har sovit sittande i soffan inatt också efter en hostattack som jag trodde skulle slita inälvorna ur kroppen. Fick 3,5 timmars sömn vilket jag tackar för. Det tar sig sade mordbrännaren!

 

För övrigt kurerar jag mina revben på höger sida som fått vad de tål. Dom känns om man säger så.

 

I morse låg jag och lyssnade på familjens morgonbestyr. Mysigt! Gottfrid och pappa hade djupa resonemang om morgonens förtret, tonåringarna tappade allt de tog i i golvet, det åts frukost, slamrades i porslin och jag kände återigen en stor värme över att få ha detta i mitt liv.

Nåväl. Jag ska strax förflytta mig till soffan för att se en film här i min ensamhet. Har gjort brasa och ska laga kaffe.

Vi köpte en smart-tv på Experts rea och har nu ett stort utbud av filmer, såpor och alla möjliga program utan att ens behöva åka till videoaffären. Så nu ska det provas. Via Play, here i come!

 

 

Marie

Krya på dig! "Luft, luft" med Astmakören ska vara en hit har jag hört. Själv är jag en fd. astmatiker så jag platsar inte i er lilla kör.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress