tröttsam helg.....
....till ända.
 
Usch, tycker inte om när man inte är riktigt kurant. Helgen har varit minst sagt seg, har inte gjort många knop och de knop jag gjort har varit med mycken möda! Huvudvärk, halsont, lätt illamående, yrsel och trötthet. Ja, inte har jag varit dödssjuk direkt men inte i toppform i alla fall. Mår bättre nu, rent fysiskt i alla fall. Har däremot drabbats av Söndagsångest....eller heter det Måndagsångest??
 
Ska till ögonmottagningen i Falun imorgon och hospitera, eller vad man ska kalla det. I ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad som väntar mig och det ger mig stora darren....
Jag vet inte vart jag ska ta vägen när jag väl kommit dit, vem jag ska gå med, vad som förväntas av mig osv.....
Läskigt, men det blir säkert bra.
 
Tänkte ju kasta in handduken efter en dag på mottagningen i Borlänge men ändrade mig som tur är.Trivs kanonbra där men det är fasen inte roligt att vara som en elev! 
 
Gottfrid och Micke var ute och cyklade idag och åkte på lite okända vägar. Micke sa "Undrar vart den här vägen går?"
Då säger Gottfrid som en liten farbror: "Men pappa vad säger du? Det heter inte "vart den går" utan, Vi ska se vart vägen leder..."
 
Sen blev det snyft och tårar när hans älskade pappa skulle lämnas på stationen för vidare färd mot Arlanda-Umeå. Han ville INTE att pappa skulle åka och vara borta i en vecka. 
 
Som sagt vi släppte av Micke på stationen och det återstår att se vart han till slut hamnar. Han har lokalsinne som en get om han inte får färdas på räls. Jag sa en gång åt honom att "i enköping fortsätter du rakt fram mot stockholm". Han gjorde precis som jag sa. Fortsatte rakt fram i Enköping.......men inte mot stockholm utan hamnade mitt i ett villaområde i Enköping och hittade knappt ut.
 
Nu ska han altså flyga till Luleå, så långt allt väl. Men sen börjar det....äventyret.....han ska i hyrbil transportera sig till ett Hotell mitt i centrum och i morgon bitti ska han från hotellet till Green Cargo center i Umeå (vilket för övrigt inte ens finns med på Google maps!) Oj, oj, oj......skulle utrustat honom med GPS sändare så att jag kan hitta honom om han försvinner spårlöst för han har inte en av di dära moderna telefonerna heller!!
 
Fortsättning följer.......
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress