Ja tänk....
....tänk vad olika man kan tycka om en människa. Fascinerande....verkligen.

Jag har en uppfattning, grundad på mina upplevelser och erfarenheter. Du har en annan bild av samma människa, grundad på dina upplevelser och erfarenheter. Du kan älska och jag kan avsky....och vice versa....Och då pratar vi om samma människa.

Eller??

Är vi olika i olika sällskap? i så fall varför? Att vara sig själv är viktigt har man ju lärt sig.....men vem är jag då?

Är jag en människa i ditt sällskap och en annan variant i någon annans sällskap?

Förmodligen.

Att någon som får ilskan och frustrationen att rinna över alla bredder för mig, kan förgylla någon annans tillvaro är för mig en gåta.

Jag upphör heller att förvånas över människans självbevarelsedrift. Viljan att göra gott och tro gott är så stark att förnuftet övergår i dumhet bortom allt sunt förnuft. Att aldrig någonsin släppa taget. Att bli kvar i det förflutna på bekostnad av egna relationer.

Människan är en komplicerad konstruktion som ingen någonsin kommer begripa sig på.

Nog med svammel för ikväll. Intressanta funderingar kan jag dock tycka.

God natt
Stina

Ja du Frida människan är av underligt slag. Att alla upplever allt så olika, ja men hela livet är märkligt!/ Stina

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress