sovmorgon.....in my dreams
När jag jobbat och övriga familjen varit lediga har ALLA sovit till minst 9, inkl Gottfrid!Såg därför fram emot ett par sköna sovmorgnar i helgen.

Nä, nä...före halv sju kom monstret i lördags och inte mycket senare idag!! Han var dessutom så himla utsvulten att han inte ens orkade ligga i sängen och se på tv en stund!! ( han är jordens petigaste unge och tycker alltid annars att mat är helt onödigt).

Trött och grinig masade jag mig ur sängen i morse för att göra frukost till mitt svältande barn som begåvats med världens minsta magsjuk. Blev totalt proppmätt på tre tuggor på mackan och ett halvt glas oboy. Så trött att han föll i paltkoma och var tvungen att lägga sig i sängen och vila!!!!
Då gick det minsann bra.....och då var redan min sovmorgon förstörd och ilsket började jag vika tvätt och tyckte allt lite synd om mig själv.

Efter några timmar kom övriga i familjen upp och undrade förvånat varför jag var så sur. Jag drog historien om mina snuvade sovmorgnar och lyckades klämma in några ordentligt självömkande meningar för att alla verkligen skulle förstå hur synd det var om mig.

Meningslöst........eller?

For och handlade med Julia som skulle ha middag för sina vänner ikväll, hem och fixa lunch och försöka lista ut hur jag skulle orka med denna sista vecka innan semestern.

Då hände de.......gud hörde bön.....

Agnes och Linus tog med sig Gottfrid till Amsberg för cross och fyrhjulingsåkning. Han fick även vara med när Linus åkte vattenskidor, se Linus rum och fika. Pöjken var i sjunde himlen.....och det var mamman med.

Åkte på shoppingrunda ensam med Micke. Handlade lite jox till husvagnen.

Tog en springrunda i mellsta och när jag kom hem därifrån hade Micke städat hela huset inför kvällens middagsbjudning.

Julia var hungrig och lätt folkilsken men vi hjälptes åt med middagen och jag tror hon haft en bra kväll. Jag hoppas det.

Nu har jag en bättre känsla i kroppen än jag hade i förmiddags. Räknar ner för semester och med hjälp av min fina älskade familj ska jag nog orka den här veckan också.











Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress