Skön helg.
Helgen har verkligen varit återhämtning. Så skönt att bara vara och göra det man känner för.
 
Igår morse "cyklade vi på en promnenad" med Gottfrid. Han kallar det för promenad när vi cyklar iväg på en längre tur, stannar vid nån lekpark, fikar eller käkar glass. 
Igår for vi till Kupolen för att köpa present till Malte som hade fyllt 5 år och skulle ha kalas. Gottfrid fick lunch på Mc Donalds och en glass, jag och M fikade. 
 
När Gottfrid sen åkte på kalas gick Micke ut i garaget för att påbörja väggbygge och jag drog till skogs på en härlig meditationstur :)
 
Tvättade lite fönster och sen blev det gomiddag med grillat och ett glas vin.
 
 
Idag har Micke jobbat, åkte redan igår kväll och kommer inte hem förrän inatt. Vi började dagen med en tur till Långsjön där vi hämtade upp Agnes som tältat med klassen. Sen veckohandling på Ica tillsammans med alla tre ungar :)
 
Agnes skjutsade vi direkt till Ambsberg innan vi andra åkte hem och åt lunch. 
 
På eftermiddagen fick vi besök av min Kompis Sofie och hennes barn. Hon har en Wille som är 4 och en Saga som är 1½. Vi kom fram till att det nog var ca 4 år sen sist, Wille var bäbis då. Och dom bor inte längre bort än i Bäsna. Skamligt! 
Mycket trevligt var det men jag och Gottfrid drog båda slutsatsen att någon lillasyster blir det inte. Nä, sa han, då ska hon vara tyst och snäll och inte förstöra mitt lego.
Jag kan konstatera att man snabbt glömmer den där åldern. Ett konstant passande,lilla bruden hade mycket spring i benen och totalt orädd. 
Nä, nog är det ganska skönt när man kan släppa ut Gottfrid själv och inte behöver passa honom hela tiden. 
Härliga ungar hur som helst och Gottfrid och Wille kom bra överrens så nu ska jag skärpa mig och se till att åka dit också. 
 
När dom åkt hem kokade jag ett par burkar lingonsylt. Faster Brittas goda sylt har jag ätit upp och jag försökte mig på köpsylt på gröten. Men,  Urk, säger jag bara. Nä, hittade en påse lingon i frysen och kokade ihop dom med lite socker.blev ett par burkar och räcker väl nån vecka. Säkert inte lika gott som Brittas men bättre än köpt i alla fall. 
 
Jag, Julia och Gottfrid "åkte på promenad" till Mellsta nu på kvällen. Gottfrid cyklade i spåret när jag och Julia joggade. Herregud vad den ungen cyklar. Han körde intervaller i backarna, och jag förstår inte vart han får energin ifrån. När vi kände oss klara och möra och ville hem så hade han fortfarande ork kvar och vi fick muta med glass för att få hem honom. 
 
En god bacon och broccoli paj fick avsluta dagen. Gottfrid i säng och Mor lite egentid med en kopp kaffe.
Julia och en kompis har plockat fram Desperate housewives på tv:n och sitter i vardagsrummet och har lite söndagsmys. 
 
Sammanfattningsvis en väldigt bra helg trots det minus att Micke var tvungen att jobba!
 
Ser nu fram emot en midsommar hemma på byn dit vi drar med husvagnen :)
 
Gokväll!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress