Längesedan sist
Livet rullar på....oftast i raketfart och man får prioritera det som känns viktigt.
 
För mig är det familj och träning :)
Nu när kvällarna är mörka är det i stort sett det man hinner och orkar.
 
Jag brukar tillbringa 2-4 kvällar i veckan på friskis och svettis. Jag hittar hela tiden nya träningsformer och det finns alltid ett roligt pass man kan hoppa på. Gymträningen har jag helt kommit ifrån, roligare att träna tillsammans med andra. Nån gång har även Gottfrid hängt med mig och Micke. Han blev mest bekymrad i ur "blöt" pappa blev i pannan....haha
Så skönt att använda kroppen och känna att den håller och att man sen blir både piggare och gladare är ju bara en bonus.
Bonus är också att jag ibland hinner byta några ord med min tränande vän Marie också :)
 
Igår slog jag och maken på stort. Lite snabb överslagsräkning så kom vi fram till att det var ca 7 år sedan sist. 
Vi anlitade Agnes som barnvakt och sen gick vi på resturang med efterföljande biobesök. Vi  provade nya spanska resturangen som serverar Tapas. Riktigt mysigt ställe och supergod mat. Att sedan kunna prata till pukt utan att nån liten terrorist avbryter kändes fantastiskt och ovant. 
 
Bion vi såg var en rymdhistoria, Gravity. Riktigt fängslande och att se den i 3D var en upplevelse. 
 
Julia kom och hämtade oss efteråt och jag kan sammanfatta kvällen med ett ord Toppen!
 
Idag skjutsade jag Gottfrid till kompis Hugo redan på morgonen. Han är kvar än och dom har jätteroligt. 
På eftermiddagen ska vi ta med kompis Casper och Mormor och se på teater. Julia är med och dansar och det ska bli riktigt roligt att se. 
 
Jag och Micke har hunnit med en tur ner till Claes ohlsson och nu är Agnes och Micke ute och övningskör. 
 
Blir nog en bra helg det här också. Avslutade arbetsveckan med lite ångest. Har lite beslut att fatta och känner mig som skurken men vet vad som känns rätt och det är väl bara att "lyssna" på det. 
 
Bjuder på denna som Lördagsmusik...underbar låt
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress