Sjukstuga
Ja, det är där jag jobbar, på sjukstugan även kallad vårdcentral. Den här veckan har jag tagit jobbet med mig hem....eller åtminstone sjukdomarna. 
Halsont, snörvel och host.... Mest snörvlade faktiskt....och lite feber. Även om det var lite feber, sisådär runt 38, så har den helt knockat mig. Plattat till soffkuddarna i ett par dagar. Vänta nu, är det bara ett par dagar?? 
Japp stämmer, men det känns som ett par veckor.....dödstråkigt och verkligen inte min grej!
 
vaknade idag dock utan feber och sikar på en snar comeback. På jobbet går dom på knäna, dom som fortfarande håller sig på benen...eller knäna...eller...ja, hur som helst, många sjuka, inte mitt problem jag vet men man tycker ju synd om de krakar som sliter ont!
 
Annars då....jovars, gubben håller sig undan, vistas mest i Boden, och livet rullar på. Ungarna knorrar över en trasig diskmaskin och Gottfrid kom i morse fram till att superpappa kunde rädda honom från monsterråttan om den skulle hitta från Stockholm till Borlänge. Superpappan hette tydligen Micke "och han är som en snickare"....
ja, där ser man. Vill till att superpappa snabbt som blixten tar sig de 80 milen hem från Boden när det är dags att ta hand om monsterråttan.
 
Diskmaskinen ja, det är en historia för sig. Efter dryga 3 år verkar den fått nog och sagt upp sig från sitt uppdrag. Visst har den varit lite hängig ett tag, lämnat lite rester på tallrikarna osv men inte visat direkt symptom på att den var döende....trodde mer på ett virus av något slag. Nu har den i alla fall fallit i koma och vi väntar på doktorn som kommer nästa vecka. Då får vi se vad domen blir, begravning eller uppståndelse!
Under tiden diskar vi för hand så händerna är såriga. 
 
I tvättstugan ser det också ut som om någon fallit i koma...och det är då varken tvättmaskinen eller torktumlaren, för tvättat och torkat är det. Nej där är det nog den som sköter tvätten som behöver ett uppvaknande......jamen justa, det är ju jag.....
 
Öm Gud vill ö don hall....så är tanken att jag och Julia ska på musikal imorgon kväll. Hoppas jag snörvlat klart någorlunda tills dess. Hennes teaterkompisar är med i "Oliver" som går på Magasinet i Falun. 
 
Nä...huvvet dunkar och kroppen värker....tid för soffan
 
ynk, ynk....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress