Diagnos
Jo, visst är det kikhosta han har. Fick provsvar igår. Skönt att veta vad som orsakar eländet och vad man kan förvänta sig. Och vad är det då? Jo,minst 4 veckors hosta till. Förhoppningsvis lägger det sig lite med tiden. Förhoppningsvis får han bättre nattsömn och slipper kräkningarna och kikningarna inom någon vecka. 
Igår var hostan lite bättre, för att inatt ta nya tag och han hade attacker varannan timme från 23,30. 
Hur som helst är det anmält till sminet, jag har ringt Gottfrids fröken och har mötts av förståelse och stöd från jobbet. Dom är helt införstådda att det innebär att jag kan behöva vara hemma en tid framöver. Det är skönt. Förhoppningsvis klingar det av snart. 

Han är mycket leksugen och konstaterade att det idag är två veckor sedan han lekte med någon. Fick tröstas med en monstertruck Från lego city som han byggde ihop på en svinblink





Storebrorsan Jonas var i krokarna med sin lastbil och stannade och sa hej. Gottfrid fick titta in i hytten och var mäkta imponerad. Man får dock inte ha någon passagerare med sig så det blev ingen provtur. Men Gottfrid var lyrisk bara av att få titta och han är ganska mallig att ha en brorsa som kör sån stor lastbil. 


Lunch intogs idag på burger king som omväxling och för att han skulle få i sig nåt. Aptiten är inte direkt på topp. 

Resten av dagen har inneburit städning av huset, plock med tomtar, läxläsning med både stora och små, promenad och slötittat på tv. 

Imorgon em hoppas jag på ett träningspass med Julia. Var till gymmet igår med Agnes och hon körde hårt med sin gamla mamma som har träningsvärk idag. 

Hade jag inte möjlighet att träna på kvällarna skulle jag nog klättra på väggarna. För även om det är ett privilegium att rent ekonomiskt kunna vara hemma med sitt sjuka barn så är det en ganska instängd tillvaro och jag tror till och med Gottfrid tröttnar på mor sin emellanåt. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress