Ny dag
Och jag startade med ett litet bak. Honungsbröd och småfrallor. Honungsbrödet är lättbakat, lätt att få det fint och supergott. Bakade med vetemjöl special med fullkorn och det blev riktigt saftigt. 






Det här blir ett bröd, jag gjorde två och gräddade i rund sockerkaksform, gick hur bra som helst. 

Mitt i baket ringer Gottfrids doktor. Hon hade pratat med en kollega som tyckte att Gottfrid kunde få antibiotika. På så vis är han smittfri om en vecka även om hostan är kvar. Det betyder att vi jan fira jul som planerat, Gottfrid kan leka med kompisar under lovet om han orkar och vi behöver inte sitta isolerade. Tack för det 😄

Måste beröma barnkliniken. Får alltid hjälp om vi behöver, väl bemötta och aldrig några bekymmer med nåt. 
Jag vet dom som aldrig får hjälp, som får tjata sig till allt möjligt. 
Barnkliniken och mottagningen i Borlänge är kanon. 
När det gäller vårdcentralen så har jag heller inget att klaga på. Får bra hjälp därifrån också men är ju lite partisk och har ju lite lättare att nå dom då jag själv jobbar där. Men på grund av det så vet jag också att ingen av mina kollegor skulle vifta bort en orolig mammas önskan om hjälp när barnet hostar intensivt och inget hjälper. Skulle aldrig vifta bort det med nåt som man kallar 100 dagars hosta. Om en unge hostat dag och natt iflera veckor behöver någon lyssna och utesluta infektion, punkt! 

Nu kör vi på det här 


Inte populärt och absolut inte gott men hostar man tills man får upp tjockt grönt slem 5 gånger på en förmiddag och inte lekt med kompisar p snart 3 veckor så gör man vad som helst även om man bara är 7 år. 

Nu ska jag ta reda på mitt kök efter baket, har en förmåga att kladda och sulla en del. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress