Städa, baka, räkna....
Det är vad jag sysselsatt mig med på förmiddan. 
Drog till med Leilas saffranskaka. Hann smaka en bit innan foto. 


Städade huset igår men hann inte torka golvet i kök och vardagsrum. 
Fick inte till det med moppen så jag gjorde som man gjorde förr....knäskurade. Snacka om chock!! Vi  städar varje Torsdag och har gjort det de senaste tio åren. Dammar dammsuger och moppar golv. Sen brukar man bli tvungen att hålla efter med dammsugaren flera gånger i veckan ändå. Åtminstone i köket och vardagsrummet där vi är mest. Ni kommer att tro att jag hittar på för så här såg trasan ut som var vit när jag började: 



Man tror inte det är sant, den där moppen kan då inte göra stor nytta. Tycker jag har beviset här. 

När jag hämtat mig från den chocken var det dags för nästa. Vab i 2-3 veckor genererar inte guldtackor i lönekuvertet direkt. Har ganska stort kontrollbehov när det gäller ekonomin så med tröst från en kopp kaffe och en bit saffranskaka gick jag igenom räkningshögen. 
Är glad att vi är två i hushållet som får lön, som ensamstående är det tungt att få halva sin lön till jul. Pengarna från försäkringskassan kommer i otakt och jag får vänta på några tusenlappar till efter jul. Men vi klarar oss bra ändå, jag ska inte klaga , men som sagt, för en redan tidigare knaper ekonomi hos ensamstående kan det inte vara kul. 

För övrigt är läget möjligen, möjligen lite lugnare. Han har i två nätter i alla fall sovit utan hosta mellan 01-06. Det tackar vi allra ödmjukast för. Jag själv är lite risig i luftrören, mår dock bra för övrigt. Julia är till vårdcentralen och kollar halsen. 

Hon gjorde terminens sista tenta igår med feber . Kämpat på som den krigare hon är. 
Micke har fått veta att han fått tjänsten han sökte. 8 instruktörer skulle bli 4 och han blev en av dom. Himla skönt!



Lite blommor fick det bli för att fira detta. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress