Veckan som gått
För exakt en vecka sedan satt jag här i soffan efter en springrunda. Precis som idag, samma soffa, samma runda men idag gick det ca 5 min. fortare.
 
Torsdag förra veckan var jag tillsammans med mina arbetskamrater till Romme Alpin. Vi var där på kvällen när backen stängt och vårt mål var att bli mätta och ha en trevlig stund tillsammasn med Susanne som fyllt 50 år.
Vi nådde målet. Åt världens godaste vatten- och skog-buffé. Mycket gott och mycket fräsht. Kalla rätter, varma rätter, soppa, bröd, ost, dessert...ja, allt fanns. Hade väldigt trevligt och kommer sakna dom när jag om ett par veckor lämnar dom för nya äventyr.

Fredag. Lunch med Julia. Har gjort Fredagsluncherna till min och Julias kvalitetstid. Vi får en stund ostört och har tid att prata om ditten och datten. Mysigt.
 
Em tillbringade jag en stund på mitt nya jobb. Kvarnsvedens vårdcentral.  Träffade kollegor och pratade schema och lite annat. Verkar jättetrevligt och jag ser fram emot att börja där. Ska bli kul med lite systergöra.
 
Kvällen tillbringades med min fina vän Marie. After work på galaxen, god mat och vin och en hel del snic-snackande om allt mellan himmel och jord. Mycket välbehövligt och trevligt. Vi fortsatte sen till S1 där våra fd kollegor jaxarna höll till.Trevligt att träffa dom. Hade en jättetrevlig kväll och så ordar vi inte mer om det!
 
Lördagen handlades tapeter och klinker, Garagerummet börjar ta form och det blir kanoners. Bilder kommer. Har dock inga före-bilder vilket jag grämer mig över. Ni som varit in i vårt garage fattar varför....man kom knappt in där!
 
Melodifestival och pizza fick avsluta den dagen.
 
Söndagen var en plock och hemmadag (den också). Gottfrid var ett par timmar hos kompis och sen orkade han inte träna handboll. Hade en riktig vilohelg han också.
 
Måndag och jympadag. Vi drog till friskis jag, Julia, Agnes och Gottfrid. Gottfrid i lekhörnan, där han trivs rätt bra. Vi andra jympade puls/medel.
 
Igår hände inte mycket alls, skönt det också.
 
Idag fick vi träffa Micke igen, för första gången sedan Söndag. Vi har gått om varann hela veckan.
 
Nu sitter jag alltså här i soffan efter min springrunda.
 
Snart är det helg igen, Gottfrid väntar på den varje morgon. Jag har precis bokat biljetter till nya Legofilmen på Lördag. Jag och Gottfrid går på den medan Micke bygger i garaget. Ska bli msigt.
 
Tjing!
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress