Den vackraste stunden i livet var den när du kom...
Sitter i Orsa, simpelt och enkelt, men helt underbart.
Har Gottfrid med mig och har haft en härlig kväll. Kvällsbad, promenad i vackra omgivningar, intressanta samtal med min älskade 7-åring, ett besök i glasskiosken, ett glas vin tillsammans med sorlet av en camping som sakta faller i sömn efter en varm och solig dag. Barn i vagnen bredvid som fnissande hänger ut lillebror genom fönstret och han utbrister "tjena kexet, varför sitter du där och smular".

Fina ögonblick att vårda i minnet, härlig kvalitetstid med ett barn och dennes funderingar om livet i stort och smått.
På vägen hit lade han i från sig ipaden och tittade ut: "Nej, nu måste jag titta på naturen lite".

Träffar många i mitt jobb, människor i min ålder, mitt i livet, som drabbas av svår cancer. träffade en idag innan jag gick hem. Nyopererad med illaluktande sår, en väntande fortsatt behandling....livet på paus.....väntar på att eventuellt få fortsätta ett tag till i den här världen....väntar men vet inte om det någonsin blir så.

Det får mig att tillåta mig njuta av livet. Ogräset i syrenhäcken får vara, jag skiter i att anlägga rabatter som jag ändå aldrig skulle ha tid eller lust att sköta, struntar i om det ligger leksaker här och där, struntar i om det sticker upp ogräs i bland stenarna, struntar i att allt inte är perfekt helt enkelt. Struntar i att jag inte är perfekt. väljer istället att sitta här i sommarkvällen med en skön.känsla av att jag gett Gottfrid min tid denna em och kväll. Tar ett glas vin, käkar lite godis och mår gott.
Vem vet vad som händer ens imorgon....vem vet hur många såna här kvällar man får uppleva.











Majsan

Så rätt tänkt Frida. Kram på er.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress