Juldag
Juldagen är alltid en vemodets dag. Efter veckor av planerande, stressande, handlande osv så samlades då familjen på julafton. En storm av känslor drar genom själen. Tacksamhet för de som finns nära, sorg för de som inte längre finns på jorden, kärlek, glädje, lyckliga barn, saknad av de som firar på annat håll (eller ligger däckade i feber)......ja listan kan göras lång. 

Julia avslutade julafton med ord som nog är det bästa en mamma kan höra. Jag frågade om hon var ledsen för hon såg lite så ut där hon låg på soffan. Hon tittade på mig och svarade: Ledsen? Nej jag är bara trött. Mamma, du vet, jag har just nu ingenting att vara ledsen för! 
Största lyckan är när barnen mår bra och är lyckliga. Då spelar inget annat nån roll. 

Somnar med ro i sinnet och vaknar med en sorts tomhet. Vill liksom hålla kvar den där mysiga känslan, vill ha barnen omkring mig, vill hålla kvar gemenskapen. Hålla kvar känslan. 

Höll mig sysselsatt på förmiddagen. Tvättade, tog en joggingtur och kom hem till ett hus som var under rengöring. Micke tyckte det var en bra dag för storstäd och jag klagade inte. 

Efter det kändes det bättre. 

Har ätit julrester, choklad, tupplurat på soffan, packat lite för orsasemester, och bara slöat på eftermiddagen och kvällen. 

Måste visa julklappen från Agnes. Jag har sneglat på denna och det hade Hon snappat upp. 



Vedförvaring, snygg sådan 😀

Gottfrid har byggt klart brandstationen. Byggt hela dagen av och till. Då har han plötsligt ett hav av tålamod. Nu har han polisstationen kvar




Tror det bär av till Orsa imorgon eftermiddag. Ser ut att bli skidväder framöver 
God fortsättning hörrni! 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress