Julstress
Ja den slog till idag. Insåg plötsligt att det bara är en vecka kvar. Overkligt! 
Tyckte jag låg bra till men hjärtklappningen skvallrade om nåt annat. 

Inte handlat så mycket som en prinskorv, julklapparna är inte helt klara, inte en tomte kan skymtas i mitt helt opyntade hus......och en ynka vecka kvar!! 

Läste en artikel från Runacademy, självklart stod det att i all stress ska man inte prioritera bort träningen. En löptur skulle visst ge så mycket energi att det skulle spara tid. 
Låter inte klokt, att spendera 45 minuter i det pressade schemat, på en springrunda och med det spara tid. Nä trodde jag inte på. 

Men jag behövde frisk luft och promenad kändes trist, tar ju ännu längre tid. Dessutom termometern på minus 7! 
Drog på mig springskorna och stack ut på en joggingrunda, 30 minuter. Klar ich frisk luft, jag och musiken och stjärnorna. 
Fantastiskt skönt. 

Och om jag ska erkänna det så hade artikeln en poäng. 
Efter springrundan blev det en shoppingrunda, alla julklappar nästan klara, han till och med slå in dom, och umgås med mina döttrar en stund. 
Fick en spark i röven och orkade lite mer än om jag parkerat mig i soffan. 

I helgen blir det köttbullar och lite handling. Göra klart det sista i klappväg och pynta lite. Ligger plötsligt i fas igen 🎅🏼🎅🏼🎁🎁😀
Marie Hysing

Tat lugnt! Joggingen fick dig både att piggna till och göra upp en plan. Säga vad man vill men man blir piggare av träning, det är nästan magi 🎩

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress