Känslosamt
Den här tiden på året framkallar eftertanke och tacksamhet. 

Jag känner mig idag lite Extra tacksam över mitt jobb, tro det eller ej. För några månader sedan ville jag söka nytt, alla sade upp sig, vi slet hårt, negativiteten låg som ett tungt lock över hela byggnaden. 

Sen hände nåt, ny energi, nya medarbetare kom och lyfte på locket. De gråa molnen skingrades, det svartvita blev plötsligt lite mera färgrikt. 

Nu är vi ett härligt sällskap, alla personalkategorier tillsammans, stor flexibilitet, vi fixar och trixar, vi stöttar varandra, lyfter varandra, skrattar tillsammans. Dörrarna är öppna, välkomnande, lättsamt. Cheferna är avslappnande, förtroende verkar ha skapats, ett lugn har lagt sig, vi är ett team. 

Jag vet inte om det är juletiden som romantiserar men jag tror inte det. Chefens gest idag talade sitt tydliga språk. Hon hade bakat, ansträngt sig, gjort fint och var märkbart rörd. Hon hade gjort det för vår skull, för att visa oss omtanke, ge oss cred. Det värmer och jag ser fram emot 2016 med glädje. Det blir ett bra arbetsår, vi är på rätt köl, nu vänder vi den negativa trenden, vi är en bra bit på väg. 

Tack kamrater! 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress