Toppenhelg
Känner mig fridfull i sinnet så här på Söndag kväll. Haft en rofylld, underbar helg. 
Jag älskar såklart byn jag är född i, Äppelbo ger mig också energi och där finns nära och kära och det är en vacker plats. 

Orsa är och har alltid varit förknippat med semester. Från barnsben har jag varit där och det känns också som min hemby. 

Igår när vi kom från Grönklitt, svängde in på campingen, frosten satt krispigt i marken, solen gick ner mellan tallarna och på andra sidan sjön. Då kände jag bara ren och skär lycka att få vara där. En av jordens vackraste och mest rofyllda platser. 

I morse fick jag mess kl 8. Julia och Niklas var på väg. Vid 10 mötte vi upp dom i grönklitt. Micke och Gottfrid for ner till ishallen och vi drog några varv i spåret. Niklas körde 9 imponerande kilometrar på premiärdagen, jag fick ihop 8 och Julia 7. Strålande solsken och några minusgrader. 
Perfekt förmiddag och trevligt med sällskap. 




Ungdomarna åkte hem och jag micke och Gottfrid åt lunch på Ugglan och Björnen. Riktigt god viltfärslimpa, kantarellsås och rårörda lingon. Rekomenderas!


Sen åkte vi ner till campingen och röjde ihop, tömde vatten och toa, diskade och sen for vi också hem. Med ett stopp i insjön för inköp av slalomskidor till mig. Det är vår julklapp till oss själva. Vintersportutrustning. Nästa gång vi åker upp har backarna öppnat också. Det ska bli superkul. 

Nu har jag landat i soffan och laddar för ny vecka. 
Agnes har kommit hem från Stockholm där hon och Linus tillbringat helgen. 
Nån lucia har vi dock inte sett till men det känns som det går bra det också. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress