100 knyck
Ja så känns det som att livet rusar. 

Veckan har bara försvunnit och mycket händer just nu. Vi har tittat på lägenheter med Julia. Hon ska lämna boet om ett par månader och det är väldigt blandade känslor även för mamman. Det är den naturliga utvecklingen, sunt och alldelest i sin ordning. Men visst är det en tagg i hjärtat. Min förstfödda prinsessa ska stå på egna ben, hon har plötsligt blivit 20 år och bara det är otroligt eftersom jag inte är äldre än 25!! 
Det stora vemodet rullar in och Gottfrid han begriper inte alls vad det ska vara bra för. 

Det blir bra och kommer att bli ett steg i rätt riktning för henne. Att få sköta sig själv, jobba och för en gångs skull ha fritid. Hon har fått en jättemysig lägenhet precis vid kupolen, byggd 2013 och riktigt fräsch. Kostar lite men jag tror det är värt det. 
Så här bor hon nu. 


Jaha, mer då, vad har veckan innehållit? 
Mycket energi har gått åt till att bearbeta flytttankar. Sen skulle vi skrivit in lilla Agnes på körskolan också men det hanns inte med. 
Idag har hon varit till Falun och hämtat sina kläder till VM. Hon ska vara volontär, fotograf nämligen. Så här snygg ska hon vara. 


Idag var det full fart hem från fritids, eller Full fart var väl att ta i. Efter 40 minuters promenad var vi hemma från skolan. Gottfrid skulle på knuten, fritidsgården, på minidosco och fick slänga i sig lite makaroner och korv innan det var dags. Under tiden makaronerna kokade kollade jag min mail och hittade en påminnelse om klipptid.....idag kl 17!!! När jag såg mailet var klockan 16. 
Herregud trodde det var först nästa vecka!! Demensvarning!!

Eld i baken med andra ord och hann precis. Nu är det koma i soffan efter att ha städat huset. Det är ju Torsdag ! 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress